شناسه خبر : 87144
تاریخ انتشار : 1400/10/29 13:53
سفر رئیس جمهور به روسیه نقطه عطفی در روابط دو کشور است

سفیر ایران در روسیه:

سفر رئیس جمهور به روسیه نقطه عطفی در روابط دو کشور است

کاظم جلالی گفت: سیاست رئیس جمهور و دولت جدید بر پایه اولویت گسترش همکاری با کشورهای همسایه بوده و ما فکر می کنیم یکی از کشورهایی که ظرفیت وسیعی برای همکاری دارد ، روسیه است.

نورنیوز_گروه سیاست: سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با بخش روسی نورنیوز اظهار کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه روز به روز گسترش می یابد. سفر رئیس جمهور به روسیه نقطه عطفی در روابط دو کشور است و روابط دو کشور در حوزه های مختلف امکان گسترش دارند.

کاظم جلالی افرود: یکی از این حوزه ها مسائل مربوط به روابط اقتصادی کشورهایمان است. خوشبختانه سیاست رئیس جمهور و دولت جدید بر پایه اولویت گسترش همکاری با کشورهای همسایه بوده و ما فکر می کنیم یکی از کشورهایی که ظرفیت وسیعی برای همکاری دارد ، روسیه است.

او گفت: به دلیل اینکه اقتصاد کشور ایران، اقتصاد وسیعی است ما می توانیم نیازهای کشور روسیه را در حوزه های مختلف تامین کنیم. به ویژه در زمینه های محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات. در زمینه میوه خشک هم روسیه می تواند بازار جذابی داشته باشد.

جلالی گفت: در حوزه تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران کارهای بسیاری کرده است و ما می توانیم با همکاری مشترک پیشرفتهای خوبی را داشته باشیم. محصولاتی همچون کیف، محصولات چرمی، صنایع دستی، محصولات لبنی و بسیاری محصولات دیگر.

او تاکید کرد: در صنایع پر اهمیتی مانند صنایع اتمی و دیگر صنایع مانند صنایع هوایی، ما هم اکنون هم در حال همکاری هستیم و می توانیم در آینده هم کار را ادامه دهیم. ما فکر می کنیم همه اینها زمینه خوبی برای ادامه همکاری دو جانبه اقتصادی است.

سفیر کشورمان در روسیه در خصوص همکاری دو کشور در مسائل منطقه ای تصریح کرد: ما در این زمینه تجربه مشترک بسیار موفقی در سوریه و مبارزه با تروریسم داشته ایم. علاوه بر این دو کشور مهم منطقه مرتبا در مورد مسائل منطقه ای مشورت می کنند و تبادل نظر در مورد مسائلی همچون افغانستان، قفقاز و آسیای میانه دارند تا بتوانند توافقات لازم را داشته باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی