شناسه خبر : 86965
تاریخ انتشار : 1400/10/26 14:33
رئیس جمهور شخصا پیگیر ساخت 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است

رئیس جمهور شخصا پیگیر ساخت 4 هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه چهار هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند، افزود: 2 هزار و 150 واحد مسکونی نیازمند فوری نوسازی و 2 هزار واحد مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رییس جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.

نورنویز-گروه اقتصاد: اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به چابهار و کُنارک با اشاره به اینکه مسوولان در کنار مردم سیل‌زده هستند، اظهار داشت: رییس جمهور شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بوده که امیدواریم ۶ ماه آینده این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیل و بارندگی‌ها مسوولان رده‌های مختلف از مناطق سیل‌زده بازدید، امدادرسانی و نسبت به برآورد خسارت‌ها اقدام کرده‌اند، افزود: در روزهای گذشته تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستادحوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیات دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسوولان به ویژه فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی وجود دارد و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریعتر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد گفت: در برخی محلات شهر کُنارک بازسازی آغاز شده و فرماندار کنارک پای کار و جلسات خوب و مدونی داشته اند و هماهنگی ها بیشتر شده و امیدواریم با کمک همدیگر سریعا مشکلات خانه‌های آسیب دیدگان از سیل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در هر خانه با متراژ و مساحتی کم تقریبا چهار تا پنج خانوار مستقر هستند و این مشکلات را بیشتر کرده است، افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

رییس بنیاد مسکن افزود: بازسازی باید هرچه تسریع شتاب گیرد و در همین راستا بنیاد مستضعفان تامین سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی را متقبل شده که جای قدردانی دارد.

"عبدالغفور هوت" فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: سیلاب خسارت‌های زیادی به خانه‌های مردم وارد کرده و نیاز است هر چه سریع‌تر خسارت‌ها جبران و واحدهای مسکونی مقاوم برای مردم محروم این منطقه ساخته شود.

وی بر اجرای طرح هادی روستایی، ساخت و تکمیل خانه‌های آسیب‌دیده از سیل، اجرای شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل طرح فاضلاب شهری، ارسال کمک ها به کنارک و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان و استانداردسازی زیرساخت‌ها تاکید کرد.

در نتیجه بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر بندری کُنارک دچار آبگرفتگی شد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی