شناسه خبر : 84925
تاریخ انتشار : 1400/10/22 18:27
حضور همسر شهید علیمحمدی در دانشگاه تهران

حضور همسر شهید علیمحمدی در دانشگاه تهران

کرمی: امروز همه ملت ایران از جنایت مشترک اسرائیل و منافقین در ترور شهید علیمحمدی زیان دیده و دادخواه فقدان این دانشمند بزرگ هستند .

نورنیوزـگروه سیاست: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی، همسر این شهید با حضور در محل تدریس و اتاق این استاد برجسته فیزیک دانشگاه تهران، به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت.

خانم منصوره کرمی در توصیف ابعاد شخصیتی و علمی این نخبه بین المللی عنوان داشت، شهید دکتر مسعود علیمحمدی، دانشمند و فیزیکدان ایرانی مردی پر تلاش با آرزوهای بزرگ بود. او برای تحقق آرزوهایش که همان پیشرفت علمی کشور و رفاه مردم ایران بود تلاش های شبانه روزی داشت. از تغییر کتب درسی علوم دبستان تا دبیرستان و دانشگاه گرفته تا همکاری با حوزه های مختلف و نهادهای مختلف کشور و همچنین تدریس و نوشتن ده‌ها مقاله آی اس آی، یکی از بزرگترین دانشمندان برجسته فیزیک کشور  بود.

همسر این دانشمند شهید گفت: یادم هست روزی در مورد بی آبی و خشکسالی صحبت می‌کرد. می گفت الان کشورهای توسعه یافته به دنبال راه چاره برای این خشک سالی ها هستند ولی ما توجهی نداریم. الان که ۱۲ سال از شهادت او می گذرد یاد صحبت‌ها و توجه او میفتم. او تقریبا ۱۵ سال پیش دغدغه امروز ما در زمینه کمبود آب را داشت.

دکتر کرمی در بخش دیگری از مصاحبه بیان داشت، دکتر علیمحمدی در مورد انرژی های نوین هم زیاد صحبت می کرد. او می گفت همین نفت نهایتا تا ۵۰ سال دیگر بتواند کشور ما و دنیا را تامین کند پس از تمام شدن نفت ما باید چه کاری انجام دهیم؟ یا در مورد صنعت و پیشرفت های صنعتی کشور راهکارهایی داشت. او معتقد بود ما باید علم را در کشورمان کاربردی کنیم. مطمئنا روح شهید علیمحمدی الان هم مانند ۱۲ سال پیش، پیشرفت علمی و توسعه ایران را از ما طلب می‌نماید.

ایشان در انتهای سخنانش اظهار کرد:  در آخر سوال من این است، ترور این اسطوره و نخبه بین‌المللی، که اسرائیل با همدستی منافقین آن را مرتکب شدند، خدمت به جامعه بود و یا خیانت به کشور و ملت ایران؟ چنین شخصیت علمی را از ملت ایران گرفتند در حالی که می توانست به جامعه و مردم ایران خدمات ارزنده ای داشته باشد. امروز همه ملت ایران از جنایت مشترک اسرائیل و منافقین در ترور شهید علیمحمدی زیان دیده و دادخواه فقدان این دانشمند بزرگ هستند و باید گروه تروریستی منافقین در یک دادگاه محاکمه شده و نسبت به جنایت های خود، بویژه این جنایت هولناک علیه یک شخصیت علمی کشور پاسخگو  شوند. 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی