شناسه خبر : 84924
تاریخ انتشار : 1400/10/22 18:54
هشت کتاب از ادبیات جهان که باید خواند

هشت کتاب از ادبیات جهان که باید خواند

خواندن کتاب انسان را با دنیایی جدید مواجه می‌کند. در این مقاله، هشت کتاب که باید خواند را معرفی خواهیم کرد کتاب‌هایی که هیچ‌وقت برای خواندن آن‌دیر نیست.

نورنیوزـگروه فرهنگ: «زندگی انسان محدود است و در آن خبری از عمر جاودانه نیست و شما زمان کمی در طول زندگی خود دارید که بتوانید در آن کتاب بخوانید».

خواندن کتاب انسان را با دنیایی جدید مواجه می‌کند. در این مقاله، هشت کتاب که باید خواند را معرفی خواهیم کرد کتاب‌هایی که هیچ‌وقت برای خواندن آن‌دیر نیست.

کیمیاگر از پائلو کوئیلو

کتاب کیمیاگر فقط در دو هفته نوشته شده است اما بیش از دو میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید و داستان کتاب سفر سانتیاگو به اهرام مصر را روایت می‌کند که توانست خوانندگان بسیار زیادی را از سراسر دنیا جذب خود کند.

کیمیاگر
 

دنیای قشنگ نو از آلدوس هاکسلی

این کتاب یکی از کتاب‌های مشهور ژانر ویرانشهری در جهان است. این کتاب که جهان ادبیات را تکان داد برای خواننده سوالاتی در رابطه با استقلال در آرمانشهر را مطرح می‌کند.

کتاب
 

صد سال تنهایی از گابریل گارسیا مارکیز

داستان جادویی و پر رمز و راز شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا در دل روستایی اعجاب‌انگیز به نام ماکوند به شکلی روایت می‌شود که اتفاقات و شخصیت‌های آن به قدری واقعی و قابل لمس‌اند که وقتی کسی ناپدید می‌شود یا پرواز می‌کند و به آسمان می‌رود، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد. ویژگی‌های رئالیسم جادویی در این داستان به قدری لطیف بیان شده است که کمتر کسی از این داستان لذت نمی‌برد.

کتاب
 

غرور و تعصب از جین آستن

برخی می‌گویند: یکی از کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند، «غرور و تعصب» است. کتابی درباره ماجرای دختری سرکش و عجیب و غریب در خانواده‌ا‌ی به نام «بنت» ، که بر خلاف عرف آن روز جامعه و تلاش بی حد و حصر مادرش، پی پیدا کردن همسری برای خود نیست و همین، او را درگیر عشق پر فراز و نشیب آقای دارسی می‌کند که مردی است به ظاهر خودپسند، مغرور و بدون شک متمول.

کتاب
 

آرزوهای بزرگ از چارلز دیکنز

پسرکی فقیر به نام «پیپ»، به خاطر عشق پرسوز و گدازی که به دختر خوانده‌ی صاحب کارش، خانم «هاویشام»، پیدا کرده، سرشار از آرزوهای بزرگی می‌شود که او را به پایتخت و یادگیری آداب اشراف می‌کشاند. او فکر می‌کند که اگر زندگی ثروتمندان را تمام و کمال بیاموزد، بخت با او یار می‌شود. اما ماجرا به این سادگی نیست. این داستان، بخش زیادی از مسائل اجتماعی جامعه‌ی انگلیس را در قالب ماجراهای خود، بازمی‌نمایاند.

کتاب
 

عشق هرگز فراموش نمی‌کند از سالی هپ ورث

رمان عشق هرگز فراموش نمی‌کند، رمانی احساسی و تاثیرگذار و کاملا متفاوت با رمان‌های عاشقانه‌ی دیگر است. «عشق هرگز فراموش نمی‌کند» ماجرای دختری است که در ۳۸ سالگی درگیر بیماری آلزایمر می‌شود و خانواده‌اش او را به یک موسسه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر می‌سپارند. در آن موسسه پسری هم‌سن و سال او به نام «لوک» اقامت دارد که داستان روایت دلدادگی این دو شخصیت است.

کتاب
 

بیروت ۷۵ از غاده السمان

بیروت ۷۵ ماجرا ۵ مسافر به نام‌های فرح، یاسمینه، مصطفی، ابوملا و طعان است که از سوریه راهی لبنان هستند، هر یک در پی آرزویی این سفر را آغاز کرده‌اند. یکی به دنبال شهرت، یکی برای آزادی، یکی پول و یکی هم عشق... اما در بیروت، تقدیر غم‌انگیزی تدارک دیده شده است.

کتاب
 

آدُلف از بنژامن کنستان

آدلف یک جوان اشراف‌زاده فرانسوی است که تصمیم می‌گیرد بار سفر ببند تا تجربه‌های جدیدی به دست آورد. تا بعد از این ماجراها، بتواند جانشین شایسته‌ای برای پدرش شود. در همین روزها، عاشق دختری به نام النور می‌شود که معشوق یک کنت لهستانی است. هر چقدر زمان می‌گذرد، عشق آدلف به النور کمتر می‌شود، اما نمی‌تواند این رابطه را به راحتی پشت سر بگذارد و آن را تمام کند. این داستان ضمن روایت‌های رمانتیک، جامعه تاریخی اروپا را نیز بازنمایی می‌کند.

کتاب

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی