شناسه خبر : 84737
تاریخ انتشار : 1400/10/16 13:36
برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تاجیکستان

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تاجیکستان

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور اعضای سفارت و نهادهای کشورمان و حضور گسترده ایرانیان مقیم شامگاه چهارشنبه 15 دی‌ماه 1400 در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار شد.

نورنیوزـگروه سیاست: در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، اشعاری در رثای حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها و مجاهدت های سردار رشید اسلام و ایران شهید سلیمانی توسط تعدادی از دانش آموزان مجتمع آموزشی سفارت قرائت شد،

 محمد تقی صابری سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در این مراسم طی سخنانی با تشریح ابعاد زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها واشاره به برخی از صفات و ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ایمان محوری و خدا محوری، اخلاق حسنه، ولایت مداری  و توسل به قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بر شمرده و تأکید کرد: مهم ترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی صداقت و اخلاص ایشان بود.

 سفیر ایران در تاجیکستان خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت بسیار بزرگ و متواضعی بود و مراسم با شکوه وداع مردم با این شهید عزیز در تاریخ انقلاب اسلامی کم نظیر بود. شهید سلیمانی در ولایت مداری و عشق به ولایت زبانزد عام و خاص بود و اقداماتش همراه با عشق و صفای باطنی بود و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی در خاطر ایرانیان و مردم دنیا شده است.

سفیر کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه فقدان این سردار رشید اسلام و ایران ضایعه ای جبران ناپذیر بود گفت: راه ایشان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه پیدا خواهد کرد. در این مراسم نماهنگ هایی از زندگی و اقدامات سپهبد شهید قاسم سلیمانی پخش شد و مراسم با مرثیه سرایی و سینه زنی پایان یافت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی