شناسه خبر : 84663
تاریخ انتشار : 1400/10/14 13:36
خسارت سیل در استان‌های جنوبی

خسارت سیل در استان‌های جنوبی

خبرها از کشته شدن 6 نفر در استان‌های فارس و کرمان بر اثر سیل در روزهای اخیر حکایت دارند.

نورنیوزـگروه جامعه: وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور علی‌رغم هشدار نهادهای متولی از هفته‌های گذشته، منجر به خسارت‌هایی شده است. بسیاری از مسیرهای روستایی در مسیر سیل آسیب دیده‌اند و دسترسی به آنها سخت شده است. استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان در روزهای اخیر با بارش‌های شدید مواجه بوده‌اند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر شش هموطن در این سیل در استان‌های فارس و کرمان جان خود را از دست داده‌اند: بیش از 500 تیم عملیاتی به خدمات رسانی در مناطق سیل زده در استان های جنوبی و شرقی کشور ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری برای بیش از 3 هزار نفر فراهم شده و به حدود 20 هزار نفر امدادرسانی شده است، افزود: شهر میناب استان هرمزگان و روستاهای اطراف بیشترین آسیب را از سیل دیده اند.

 استاندار فارس طی سفری به مناطق سیل زده مرگ ۴ نفر بر اثر سیل را تایید کرد و از آب گرفتگی 500 خانه در این استان خبر داد. تعداد زیادی از دام‌‌های روستاییان و عشایر نیز طی این سیل در دشت‌ها تلف شده‌اند. ستاد بحران و هلال احمر در این شهرستان‌ها از مردم خواسته بود که مناطق پرخطر دشت‌ها و بستر رودخانه‌های فصلی را برای عبور و مرور انتخاب نکنند.

در استان هرمزگان نیز سیل منجر به آبگرفتگی شدید شهرها و معابر شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در این خصوص به امداد رسانی به 965 خانوار اشاره کرده و از از اسکان اضراری حدود 90 خانوار خبر داده است. سیل در شهرستان‌های غربی این استان نیز منجر به آسیب به برخی زیرساخت‌ها شده است.

در استان بوشهر خبرها از آب گرفتگی معابر و آسیب دیدگی مزارع حکایت دارند و به گفته مدیرکل هواشناسی این استان احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان (روز یکشنبه) قابل پیش بینی است. همچنین در شهرهای ساحلی نیز توصیه شده است که ترددهای دریایی را متوقف کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی