شناسه خبر : 84636
تاریخ انتشار : 1400/10/13 13:16
حاج قاسم؛ کابوس تروریسم

حاج قاسم؛ کابوس تروریسم

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اگر خدمات سردار سلیمانی را در مبارزه با تروریسم بررسی کنیم متوجه می‌شویم که جهان امنیتش را مدیون ایشان است.

نورنیوزـگروه سیاست: سید رضا صدر الحسینی گفت: بعد از آنکه جریان بیداری اسلامی سال 2011 در کشورهای اسلامی اتفاق افتاد و جنبش‌ها و حرکت‌هایی را ایجاد کرد، نظام سلطه به رهبری آمریکا و هماهنگی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت نقشه جدیدی برای غرب آسیا یا به تعبیر آنها خاورمیانه ترسیم کند. نباید فراموش کنیم از اواخر قرن 19 اتفاقی افتاد که پیروزمندان جنگ اول جهانی یعنی انگلیس و فرانسه، غرب آسیا را طبق یک توافقنامه به نام سایکس- پیکو تقسیم‌بندی کردند. در حقیقت نقشه جدیدی بعد از فروپاشی عثمانی برای غرب آسیا ترسیم کردند تا بتوانند کشورها را در این منطقه کنترل کرده و از منابع طبیعی آنها بهترین استفاده را ببرند و در ضمن بتوانند از بازار این منطقه نیز استفاده کنند و سیطره خود را بر منابع این منطقه، بویژه انرژی به طور کامل استحکام بخشند. 

او تصریح کرد: امروز نظام سلطه به رهبری آمریکا به این نتیجه رسیده که باید یک سایکس- پیکو دوم برای این منطقه ترسیم کند؛ یعنی در حقیقت شرایطی را پدید آورد که مرز‌بندی‌های کشورها را مطابق نظر خود ترسیم کرده تا این کلونی‌های کوچک را به طور مستقیم بتواند اداره کند. در واقع آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که کشورهای تجزیه شده را مانند یک آکواریوم که همه حرکت‌های موجودات زنده در آن آکواریوم قابل مشاهده و کنترل است، بتوانند مدیریت کنند. طبق این نقشه می‌خواهند کشورهای بزرگ به ۴، ۵ و ۶ بخش تقسیم شوند و ده‌ها کشور جدید مانند امارات و بحرین که کشورهای کوچک و قابل کنترل هستند، ایجاد کنند. در این نقشه شوم ـ که هدف آن تجزیه منطقه برای کنترل بیشتر همه منابع مادی و معنوی آن بودـ برای آنها تفاوتی نمی‌کرد که این تجزیه در ایران اتفاق بیفتد یا عربستان، بنابراین این تجزیه را از کشوری به نام سوریه آغاز کردند و جنگ‌های نیابتی توسط جریان‌های تروریستی مانند داعش را در آنجا مدیریت کردند تا بتوانند ضمن ایجاد وحشت از اسلام ناب و تولید اسلام‌هراسی، کشورهای منطقه را تجزیه کنند. آنها در طرح‌های خود می‌خواستند سوریه و عراق هر کدام به ۳ بخش تقسیم شوند و آنها بتوانند براحتی این کشورها را اداره کنند، لذا تروریسم داعش را تقویت کردند تا به این نقشه شوم خود یعنی ناامنی و تجزیه کشورهای منطقه جامه عمل بپوشانند.

صدرالحسینی افزود: بنابراین اقدامی که سردار حاج‌قاسم سلیمانی و دوستان‌شان انجام دادند، خدمتی به همه مردم غرب آسیا بود. از طرفی نباید جنایات تروریسم به سرکردگی داعش در کشورهای مختلف را فراموش کنیم؛ در واقع اگر بخواهیم به درستی خدمات سردار سلیمانی و دوستان ایشان را در مبارزه با تروریسم داعشی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که جهان مدیون سردار سلیمانی و دوستان ایشان است. حتی اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم انسانیت در قرن 21 به این عزیزان مدیون است به دلیل اینکه حرکت‌هایی که داعش در متروها، بیمارستان‌ها و خیابان‌های کشورهای اروپایی انجام داد، بسیار وحشتناک و فراموش‌نشدنی است.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: بر این اساس اگر این نقشه شوم نظام سلطه را بخوبی مورد بررسی قرار دهیم، امروز پس از 11 سال می‌توانیم متوجه شویم که این مقابله با تروریسم چه تأثیراتی در منطقه و نظام بین‌الملل داشته است. امروز به این مساله واقف می‌شویم که اگر شهید سردار سلیمانی در مقابله با تروریسم ورود نمی‌کرد بخش‌های گسترده‌ای از غرب آسیا به وسیله پرچم‌های خونخوارانی همچون داعش و دیگر جریان‌های تروریستی تسخیر می‌شد. در حقیقت مراکز کوچک داعش و دیگر تروریست‌ها در منطقه گسترش می‌یافت و قطعا این موضوع برای جهان غرب و آسیای شرقی نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد. بر این اساس امروز می‌توانیم به ضرس قاطع بگوییم تلاش‌های این مرد بزرگ و دوستانش و این ابرفرمانده مقاومت چه تأثیر شگفتی در ژئوپلیتیک منطقه و جهان داشته است. 


وطن امروز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی