شناسه خبر : 84543
تاریخ انتشار : 1400/10/10 19:58
حماسه‌سازی‌های شهید سلیمانی جملگی پیوست فرهنگی داشت

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

حماسه‌سازی‌های شهید سلیمانی جملگی پیوست فرهنگی داشت

ایمانی‌پور گفت: زمانی که داعش توسط دشمنان بشریت در منطقه ایجاد شد، شهید سلیمانی در دو جبهه نظامی و گفتمانی فرهنگی با دشمنان امنیت منطقه وارد نبردی تمام عیار شد.

نورنیوز ـ گروه فرهنگی: ​​​​​رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: مدیریت استراتژیک نظامی و ذکاوت سردار سلیمانی در مدیریت صحنه نبرد، جملگی پیوست فرهنگی و گفتمانی داشته است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور در وبینار «نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی با تأکید بر پیگیری ابعاد حقوقی ترور» که با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه برگزار شد، اظهار داشت: در ترسیم مختصات و تحلیل قدرت سخت مقاومت، نقش شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار پُر رنگ و محوری است و تاکنون در خصوص آن، سخنان زیادی گفته شده است.

او با اشاره به «قدرت نرم جبهه مقاومت» و نقش سردار شهید و قهرمانمان در تبلور و تثبیت آن گفت: نخست آنکه شهید سلیمانی فرزند خلف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و محصول ناب مکتب پویای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. بنابراین حاج قاسم فراتر از حماسه ساز بودن خود در میادین نبرد، گفتمان‌ساز است.

ایمانی‎پور اضافه کرد: ایشان با بهره‌گیری از گفتمان انقلاب، گفتمان جدیدی تحت عنوان گفتمان مقاومت در منطقه و جهان رقم زد. بی دلیل نیست که امروز در کنار شخصیت حاج قاسم از مکتب حاج قاسم سخن می‌گوییم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه نبردهای شهید سلیمانی در منطقه، جملگی پشتوانه و پیوست گفتمانی و فرهنگی داشته است، گفت: این همان رمز ماندگاری شهید بزرگوار ما پس از شهادت مظلومانه ایشان است. اینکه بسیاری از تئوریسین‌ها و استراتژیست‌ها اذعان دارند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان انقلاب و جهان اسلام خطرناک تر است، ریشه در همین واقعیت دارد.

او ادامه داد: گفتمان مقاومت در اندیشه سردار سلیمانی، گفتمان انسان دوستی و حفظ ارزش‌های فطری بشر است. از این جهت، سردار سلیمانی نه تنها در میان مردم مسلمان بلکه در میان تمام آزاداندیشان و پیروان ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

ایمانی‌پور گفت: زمانی که داعش توسط دشمنان بشریت در منطقه ایجاد شد، شهید سلیمانی در دو جبهه نظامی و گفتمانی فرهنگی با دشمنان امنیت منطقه وارد نبردی تمام عیار شد. داعش و دیگر نمادهای تروریسم تکفیری، به طور مستمر از ابزارهای تبلیغاتی که حامیانشان در اختیار آنها قرار داده بودند، برای این گفتمان سازی کاذب استفاده کردند. تروریسم تکفیری در بستر و زیرساختی متشکل از فضای مجازی و نظایر آن دست به جذب نیرو از سرتاسر دنیا زد. در چنین شرایطی، شهید سلیمانی مسیر بسیار سخت و دشواری را در مواجهه با تروریسم تکفیری در پیش داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی