شناسه خبر : 84515
تاریخ انتشار : 1400/10/09 14:36
هشدار کارشناس صهیونیست درباره چالش‌های خطرناک اسرائیل در 2022

هشدار کارشناس صهیونیست درباره چالش‌های خطرناک اسرائیل در 2022

یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با بررسی چالش‌های پیش‌روی این رژیم در سال 2022، افزایش توانمندی موشکی حزب الله لبنان و توافق هسته‌ای ایران را بزرگترین مشکل رژیم اسرائیل دانست.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: 

یک کارشناس نظامی صهیونیست، به بررسی چالش‌های پیش‌روی رژیم صهیونیستی در آستانه ورود به سال 2022 میلادی پرداخته و تاکید کرد که در این سال چالش های اسرائیل آسانتر از گذشته نخواهد بود و این بار چالش جدید و پیچیده ای از سوی حزب الله لبنان به اسرائیل تحمیل می‌شود.

«یوآو لیمور»، کارشناس نظامی صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه اسرائیل هیوم اعلام کرد، در حال حاضر وضعیت استراتژیکی منطقه بسیار گیج کننده است. اسرائیل از یک سو به توان نظامی خود اطمینان دارد اما از سوی دیگر چالش‌های پیش روی آن در سال 2022 بسیار پیچیده تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود، چالش اصلی اسرائیل در این سال ایران و برنامه هسته‌ای آن است و اسرائیلی‌ها نمی توانند درباره نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین باشند. به نظر می رسد که اسرائیل میان انتخاب گزینه بد و بدتر قرار گرفته و ممکن است این بار توافق بدتری حاصل شود.

این کارشناس اسرائیلی ادامه داد، درست است که مسئولان نظامی و ارتش درباره توانایی اسرائیل برای وارد کردن ضربه به برنامه هسته‌ای ایران و استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور صحبت می‌کنند؛ اما واقعیت این است که این اظهارات بیهوده بوده و بهتر است کمتر درباره آنها صحبت شود.

لیمور تصریح کرد، البته نگرانی اسرائیل درباره ایران صرفا به برنامه هسته‌ای این کشور مربوط نمی شود و مربوط به تلاش‌های مستمر ایران برای تقویت گروه های وابسته به خود در منطقه و توسعه پروژه موشک‌های بالستیک و کروز و سایر قابلیت های نظامی این کشور نیز هست.

وی اظهار داشت، همچنین تهدیدهای حزب الله نیز روز به روز در حال افزایش است. با توجه به اینکه حملات اسرائیل ضد سوریه اغلب از آسمان لبنان انجام می‌شود ، هواپیماهای اسرائیلی در معرض خطر و تهدید از جانب حزب الله قرار دارند.

این کارشناس صهیونیست در ادامه هشدار داد، حزب‌الله در فوریه گذشته موشک‌هایی به سمت پهپادهای اسرائیلی شلیک کرد که با هدف جمع آوری اطلاعات در آسمان لبنان به پرواز در آمده بودند. به همین دلیل نیروی هوایی اسرائیل باید اصلاحات مختلفی برای کاهش خطراتی که هواپیماها و پهپادها را تهدید می‌کند انجام دهد.

وی ادامه داد، در اینجا منطقی است که بگوییم حزب الله سامانه‌های SA-22 و SA-8 را در اختیار دارد. علاوه بر آن کاهش آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در آسمان لبنان نه تنها در بعد عملیاتی بلکه در بعد اطلاعاتی نیز نگران کننده است. حزب الله که خود را به عنوان سپر لبنان معرفی می کند به دنبال آن است که یک معادله بازدارندگی جدید در آسمان ایجاد کند؛ مشابه معادله ای که در زمین به اسرائیل تحمیل کرده است. پرواز مکرر هواپیماهای اسرائیلی در آسمان لبنان توجیه خوبی برای واکنش های حزب الله ضد اسرائیل و ایجاد معادله بازدارندگی جدید است.

یوآو لیمور با اشاره به اینکه اسرائیل موظف است خودش تصمیم بگیرد که می‌خواهد با این تهدیدها چه کند افزود، سال ها تزلزل اسرائیل در زمینه جلوگیری از پیشرفت پروژه موشکی حزب الله بعد از جنگ دوم لبنان منجر به این شد که اکنون شاهد معادله بازدارندگی حزب الله باشیم که شاید مشابه این معادله را در آسمان نیز ترسیم کند. همین امر زنگ خطر را برای اسرائیل به صدا در آورده و هشدار می دهد که اسرائیل باید قبل از موفقیت مجدد حزب الله در سرنگونی یک هواپیمای اسرائیلی دیگر اقدامی پیشگیرانه برای توقف این قابلیت های مقاومت لبنان انجام دهد.

وی اظهار داشت، همچنین معضلی برای اسرائیل درباره توانایی موشکی دقیق حزب الله نیز وجود دارد و در اینجا بهتر است اسرائیل وارد درگیری نشده و بار دیگر ضرری که در فوریه گذشته با سرنگونی پهپاد اسرائیلی به دست حزب الله متحمل شد را به جان نخرد.

این کارشناس صهیونیست در پایان گفت، اسرائیل در سال 2022 چالش‌های سختی را پیش روی خود دارد که این چالش‌ها از لحظه امضای مجدد توافق هسته‌ای ایران بیشتر می شود.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی