شناسه خبر : 84369
تاریخ انتشار : 1400/10/05 09:21
رسوائی کم سابقه در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی

نورنیوز بررسی کرد؛

رسوائی کم سابقه در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی

روابط عاشقانه یوسی کوهن رییس سابق موساد با یک زن شوهردار و ارائه اطلاعات موساد به او و همسرش سوژه اصلی رسانه های اسراییل شده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اخیرا گزارشی منتشر کرده و طی آن از راز عجیبی پرده برداشته است. در این برنامه تلویزیونی به رابطه عاشقانه «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد و مرد شماره یک امنیتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم با یک مهماندار اشاره شده است. بر اساس این گزارش کوهن از سال ۲۰۱۸ میلادی با این مهماندار وارد رابطه عاشقانه شده و اسرار محرمانه دولتی را برای او و همسرش تعریف کرده است!

در بخش‌هایی از برنامه تحقیقی «هاماکور» که از شبکه تلویزیونی ۱۳ اسرائیل پخش شد، براساس گفته‌های افراد مرتبط با کوهن، او پس از برقراری این رابطه خصوصی و عاشقانه با «گای شکیر» همسر همین خانم که یک بازرگان سرشناس است هم دیدار می‌کند.

آقای شکیر می‌گوید: «یوسی کوهن یک آدم حراف و پرچانه است. او چیز‌های بسیاری را برای ما تعریف می‌کرد. از جمله مسائلی درباره کارکرد موساد.»

«یوسی لانگوتسکی» سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی که علیه کوهن به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شکایت کرده در واکنش به این گزارش تصریح نموده که کوهن شیفته قدرت است و به خودش اجازه میدهد چیزهایی بگوید که اگر از طرف یک مسئول پایین رتبه بیان شود، ممکن است به زندانی شدن او منتهی شود.

پخش این گزارش احتمالا زمینه ای خواهد شد تا افراد دیگری نیز که از کوهن، اطلاعاتی مشابه گزارش پخش شده از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی دارند مطالب خود را از طریق رسانه ها منتشر کنند.

این رخداد که کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی ازآن به عنوان رسوائی کم سابقه نام برده اند به طورقطع موقعیت بسیار متزلزل نتانیاهو  که سودای بازگشت به پست نخست وزیری را دارد نیز کاملا تخریب خواهد کرد.

یوسی کوهن ۶۰ ساله و سیاست‌مدار پر حاشیه اسرائیلی از طبقه «میزراخی‌ها»، از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۱ ریاست موساد را بر عهده داشت و بسیاری او را گزینه اصلی نتانیاهو و حزب لیکود برای حضور در پست نخست‌وزیری عنوان می‌کردند.

نتانیاهو در مراسم معارفه او به عنوان رئیس موساد گفته بود: «من انتظار دارم که موساد همچنان به من، به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل در ارتقاء پیوندهای دیپلماتیک در سرتاسر دنیا از جمله با دولت‌های اسلامی و عربی کمک کند.»

کوهن که همواره برای قهرمان سازی  او به دلیل طراحی و اجرای عملیات‌های متعدد ترور شخصیت‌های علمی و نظامی به ویژه در مواجهه با محور مقاومت و ایران  تلاش می شد، پس از سقوط نتانیاهو سوژه افشاگری‌های زیادی قرار گرفته که نشان می‌دهد پیش از آن تنها از ترس برخورد سرویس موساد با افشاگران این اتفاق نیفتاده است.

یکی از مهمترین حواشی کوهن حضور دختر او در رأس یکی از چندین گروه‌ معترض خیابانی علیه نتانیاهو بود که در اعتراض به ناکارآمدی، فساد و برخوردهای تبعیض‌آمیز دولت نتانیاهو، ماه‌ها در مقابل منزل شخصی او تحصن داشتند.

ساختار رسانه‌ای-تبلیغاتی رژیم صهیونیستی با وجود ضربات مهلک اطلاعاتی-امنیتی که در دوران ریاست کوهن بر موساد بر این رژیم در حوزه‌های مختلف وارد شد، همواره سعی داشت از او چهره‌ای مهاجم و موفق در تقابل با ایران و یک الگو برای جوانان اسرائیلی تصویر کند.

حالا و با افشاگری‌های صورت گرفته در خصوص فساد اخلاقی او هم‌زمان با عدم رعایت پروتکل‌های حفاظتی درباره موضوعات مهم اطلاعاتی-امنیتی، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی شخص او را متهم ردیف اول ایجاد منافذ امنیتی خوانده و خواستار برخورد قضایی با او شده‌اند.

از موضوعات مهمی که طی این چند روز و پس از افشاگری‌های اخیر، موجب نگرانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه موساد شده، احتمال درز اطلاعات افراد و رده‌های مختلف «یگان کیدون» است. کوهن همزمان با ریاست موساد، مدیریت عملیات ویژه (کایساروت) یعنی فرماندهی ارشد تمام عملیاتها و اقدامات پنهان سرویس موساد را در سرتاسر جهان و نیز فرماندهی ارشد جوخه های ترور «کیدون» (بازوی عملیاتی کایساروت) را بر عهده داشت.

به نوشته یوسی ملمان نویسنده اسرائیلی در حوزه سرویسهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کتاب «جاسوسان مبارزه با جدال نهایی خیر و شر: عمق جنگهای پنهان اسرائیل» (Spies against Armageddon: Inside Israel's wars)، واحد «کیدون» به حدی تخصصی و مخفی است که حتی اداره مربوط به این واحد نیز برخلاف دیگر بخش‌های موساد در مقر مرکزی سازمان قرار ندارد.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد کوه نتانیاهو موش زائیده و الگوی مطلوب سران تل‌آویو برای نسل جدید این رژیم نه تنها قهرمان نیست بلکه احتمالا درگاه نفوذ و حراج بسیاری از اطلاعات به کلی سری و ذی‌قیمت اسرائیل در حوزه‌های مختلف بوده و سال‌ها در بالاترین مراتب امنیتی این رژیم نقش اصلی ترین حفره اطلاعاتی در ساختار رژیم صهیونیستی را داشته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی