شناسه خبر : 84287
تاریخ انتشار : 1400/10/01 13:06
ایرلو؛ سفیری از جنس مقاومت

سیدرضا صدرالحسینی

ایرلو؛ سفیری از جنس مقاومت

خبر شهادت رزمندگان، مدافعان حرم و امنیت برای ملت قهرمان ایران به‌عنوان ملتی انقلابی و استقلال‌خواه امری مقدس و مستمر است ولی خبر شهادت سفیر و دیپلمات، امری بدیع است.

نورنیوزـگروه سیاست: خبر شهادت رزمندگان، مدافعان حرم و امنیت برای ملت قهرمان ایران به‌عنوان ملتی انقلابی و استقلال‌خواه امری مقدس و مستمر است ولی خبر شهادت سفیر و دیپلمات، امری بدیع است.

ایرلو، رزمنده و جانبازی از لشکر پر افتخار ۲۷ رسول‌الله(ص) و سفیری در کشوری محاصره‌‌شده توسط نظام سلطه و دیپلماتی پرکار که همه عمر با برکت خود را وقف خدمت به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت کرده بود، به شهادت رسید.

حاج حسن ایرلو، در سال‌های اخیر که به‌عنوان سفیر و خدمتگزار در خدمت مردم مظلوم و مجاهد یمن بود تلاش‌های زیادی در کاهش درد و آلام مردم محاصره‌‌شده و ستمدیده اما، مقاوم آن سرزمین داشت.

ایرلو، با وجود اینکه جانباز شیمیایی دفاع مقدس بود لحظه‌ای از تلاش در عرصه‌های مختلف عزت آفرین در مأموریت اخیر از حرکت نایستاد و تا آخرین دقایق حضور در سنگر دیپلماسی، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم قهرمان یمن بود.

ایرلو، با آموزه‌های ماندگار دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بعثی ضرورت نقش‌آفرینی دیپلماتیک و برقراری صلح و امنیت و دفاع از مردم ستمدیده یمن بویژه کودکان این کشور را بخوبی احساس کرد و با قبول مسئولیت خطیر سفارت جمهوری اسلامی ایران در نزد دولت نجات ملی یمن، یک بار دیگر مجاهدت خویش برای حمایت از مظلومان را به نمایش گذاشت و برگ رزین آخرین ماه‌های زندگی این یادگار دفاع مقدس نیز این چنین درخشید و اندوه فقدانش را سنگین‌تر کرد.

ایرلو، در یمن با فعالیت مجدّانه خود توانست مناسبات ایران و مردم یمن را تعمیق و گسترش داده و به مبارزان خستگی‌ناپذیر این سرزمین انرژی و روحیه مضاعف دهد.

البته ناتوانی از درمان او بار دیگر ثابت کرد بر خلاف ادعاها استمرار نقض حقوق بشر، محاصره و تحریم پزشکی ملت یمن که نتیجه مداخله ویرانگر نظامی و حمایت نظام سلطه است، همچنان پابرجاست و رهایی سرزمین یمن از این ستم، تکمیل‌کننده مجاهدت ایشان خواهد بود.

شایان ذکر است تلاش‌ها برای دریافت مجوز انتقال سریع هوایی پیکر بیمار این سفیر پرتلاش به منظور تکمیل مراحل درمان وی در ایران با تعلل و کوتاهی همان کشوری که ۶ سال مردم مظلوم و استوار یمن را در محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده و آنان را بمباران می‌کند میسر نگشت و در نهایت متأسفانه درمان‌ها در تهران نیز مؤثر واقع نشد و قطعاً این ظلم آشکار را در حق فرزند مجاهد این ملت هرگز فراموش نخواهیم کرد.

ایرلو، که همواره در مسیر اعتلای راه شهیدان قولاً و عملاً گام برمی‌داشت پس از عمری مجاهدت و تلاش، سرانجام در سحرگاه روز سه‌شنبه سی‌ام آذرماه ۱۴۰۰ و در ایام دهه اول فاطمیه، به آرزوی همیشگی خود رسید و به دیدار برادران و همرزمان شهید خود نائل آمد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی