شناسه خبر : 84244
تاریخ انتشار : 1400/09/30 13:43
ماسک بیشترین مالیات را در تاریخ آمریکا پرداخت می‌کند

ماسک بیشترین مالیات را در تاریخ آمریکا پرداخت می‌کند

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، پس از اعلام اینکه امسال بیش از هر آمریکایی دیگری در تاریخ این کشور مالیات پرداخت خواهد کرد، میزان بدهی مالیاتی خود به دولت را فاش کرد.

نورنیوزـگروه اقتصاد: ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، پس از اعلام اینکه امسال بیش از هر آمریکایی دیگری در تاریخ این کشور مالیات پرداخت خواهد کرد، میزان بدهی مالیاتی خود به دولت را فاش کرد.

ماسک روز دوشنبه در توییتی برای رفع ابهامات درباره مالیات خود، نوشت: برای کسانی که متعجب هستند، من امسال بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهم کرد.

بر اساس این گزارش، مالک میلیاردر تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، سهام تسلای خود را به سرعت فروخت به طوری که از اوایل ماه نوامبر حدود 12.9 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 14 میلیارد دلار را به فروش رسانده است.

در حالی که ماسک ماه گذشته با نظرسنجی از دنبال کنندگان حساب توییتری خود درباره فروش 10 درصد از سهام تسلا، سر و صدای زیادی به پا کرد و قول داد که به توصیه‌های دنبال کنندگان پایبند باشد، به نظر می‌رسد انگیزه این فروش بی پروا ناشی از نگرانی‌های تجاری وی بوده است.

ایلان ماسک تا ماه اوت فرصت دارد تا از گزینه تخفیف خود برای حدود 22.9 میلیون سهام که به او اجازه می‌دهد سهام تسلا را با حدود 1 درصد ارزش فعلی آنها بخرد، استفاده کند. برای انجام این کار، وی ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد سهام فروخته شده است.

تخمین خود ماسک از میزان مالیاتی که به دولت ایالات متحده خواهد پرداخت با ارقامی که رسانه ها به آنها اشاره می کنند، مطابقت دارد.

به عنوان مثال، بیزینس اینسایدر روز پنجشنبه گزارش داده بود که ماسک با یک لایحه مالیاتی «فقط 12 میلیارد دلاری» مواجه است.

طبق گزارش ها، مدیرعامل تسلا قرار است تنها در سال 2021 حدود 8.2 میلیارد دلار بابت سهامی که واگذار کرده است، بپردازد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که ماسک کمتر از 900 میلیون دلار مالیات بر درآمد خالص سرمایه‌گذاری (NIIT) و 2.9 میلیارد دلار مالیات دیگر به ایالت کالیفرنیا، جایی که دفتر مرکزی تسلا واقع شده است، بپردازد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی