شناسه خبر : 84203
تاریخ انتشار : 1400/09/29 12:15
تغییرات آب و هوایی استخراج و تولید نفت و گاز دنیا را تهدید می‌کند

تغییرات آب و هوایی استخراج و تولید نفت و گاز دنیا را تهدید می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، تغییر آب و هوا بر تولید و استخراج نفت و گاز در دنیا تأثیر منفی خواهد گذاشت و سه کشور عربستان و نیجریه و عراق بیش از کشورهای دیگر از این تغییرات آسیب خواهند دید.

نورنیوزـگروه جامعه: تحقیقات جدید شرکت انگلیسی «وریسک مپلکرافت» (Verisk Maplecroft) نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی مانند افزایش دما و درجه حرارت در بسیاری از نقاط جهان و افزایش حوادث طبیعی مانند سیلاب‌ها و طوفان‌ها و سونامی‌ها تولید نفت در بسیاری از کشورهای تولیدکننده این ماده را تهدید می‌کند.

«وریسک مپلکرافت» که یک شرکت ارائه دهنده مشاوره در زمینه ریسک و خطرات سرمایه‌گذاری و کاری به ویژه در حوزه نفت و گاز است، تأکید می کند که تغییرات آب و هوایی حدود 40 درصد از ذخایر قابل استخراج نفت و گاز جهان را تهدید می‌کند.

به گفته‌ این شرکت سه کشور عربستان سعودی، عراق و نیجریه بیش از کشورهای دیگر تولید کننده نفت در جهان از این پدیده آسیب خواهند دید.

پژوهش منتشر شده از سوی وریسک مپلکرافت خاطر نشان می‌کند که حدود 10 درصد از ذخایر نفت و گاز قابل استخراج دنیا در مناطقی است که این شرکت آنها را مناطق «پر خطر» توصیف کرده و یک سوم این ذخایر نیز در مناطق «بسیار پر خطر» قرار دارند.

 به باور تهیه‌کنندگان این گزارش،‌ سه گرمای شدید، کمبود آب و طوفان‌های شن بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار بر توقف بخشی از تولید نفت در کشور عربستان سعودی، به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان هستند.

اما تولید نفت نیجریه،‌ به عنوان دومین تولیدکننده نفت خام در آفریقا که ذخایر نفتی آن عمدتا پیرامون منطقه «دلتا»ی نیجریه متمرکز هستند، تحت تأثیر دو عامل خشکسالی و سیلاب خواهند بود.

این شرکت در گزارش خود پیش‌بینی کرده که خطرات رخدادها و بلایای طبیعی در نقاط حساس و مهم افزایش یابد و در این راستا، خطوط انتقال نفت و گاز بیش از هر ساخته دیگر دست بشر در معرض آسیب و زیان از این حوادث قرار گیرند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی