شناسه خبر : 84153
تاریخ انتشار : 1400/09/28 13:56
سازمان ملل در ورود به موضوع ربات‌های قاتل ناکام ماند

سازمان ملل در ورود به موضوع ربات‌های قاتل ناکام ماند

سازمان ملل متحد نتوانست به موضوع ربات‌های قاتل رسیدگی کند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: گروه‌های حقوق بشری از عدم توانایی سازمان ملل متحد برای تصمیم‌گیری و قانون‌سازی در مورد ربات‌های قاتل به شدت ناامید شده‌اند. کشورهای سازنده این ربات‌ها از جمله روسیه و ایالات متحده با مذاکره در مورد استفاده از تسلیحات خودمختار که ممکن است منجر به معاهدات بین‌المللی جدید شود، مخالف هستند.

بر خلاف سلاح‌های نیمه خودکار موجود مانند هواپیماهای بدون سرنشین، سلاح‌های کاملاً خودکار مانند ربات‌های قاتل فاقد «سوئیچ کشتن» توسط انسان هستند و در عوض تصمیم‌گیری درباره مرگ و زندگی را به حسگرها، نرم‌افزار و فرآیندهای ماشینی واگذار می‌کنند. مخالفت کشورهای سازنده این ماشین‌ها باعث شده هیچ قانون یا سازوکار جهانی و مدونی برای فعالیت آنها وجود نداشته باشد و جهان نگران این ماشین‌های قاتل باقی بماند.

پس از اینکه اعلام شد این ربات‌ها برای اولین بار در لیبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند نگرانی‌ها در مورد آنها افزایش یافت. حتی با وجود اظهار نگرانی دبیر کل سازمان ملل، ششمین کنفرانس بازبینی، توسعه و استفاده از سیستم‌های تسلیحات خودکار مرگبار یا LAWS شکست خورد.

آمریکا، روسیه و هند که سرمایه‌گذاری زیادی روی این ماشین‌ها انجام دادند با مخالفت خود باعث شکست مذاکرات ۵ روزه ژنو در این باره شدند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی