شناسه خبر : 83122
تاریخ انتشار : 1400/09/27 23:46
شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی و مسئولیت آژانس و غرب

نورنیوز بررسی کرد؛

شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی و مسئولیت آژانس و غرب

برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و لغو تمامی تحریم‌ها حق مسلم ایران و تعهد قانونی طرف‌های برجامی است و غرب نمی‌تواند با ابزار تهدید رژیم شروری چون اسرائیل این حقیقت را تغییر داده و جای طلبکار و بدهکار را در مذاکرات تغییر دهد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: مذاکرات وین در حالی به خواست طرف‌های غربی برای مشورت با پایتخت‌هایشان با وقفه‌ای چند روزه همراه شده که روند تحولات حکایت از احتمال بروز برخی شرارت‌ها و کارشکنی‌ها توسط رژیم صهیونیستی برای به انحراف کشاندن مذاکرات دارد.

هر چند غربی‌ها همچنان برخی زیاده‌خواهی‌ها را به عنوان ابزار چانه‌زنی مطرح می‌سازند اما لاجرم در این دور از گفتگوها پذیرفتند که با متن جدید برگرفته از پیشنهادات ایران مذاکرات را ادامه دهند.

در این میان نوع رفتارهای رژیم‌صهیونیستی موضوعی است که با توجه به روابط راهبردی ایالات متحده و سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات با این رژیم، نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

در میانه مذاکرات، سران این رژیم از نخست‌وزیر تا وزرای جنگ و خارجه صهیونیست‌ها به تهدید ایران و سم‌پاشی علیه مذاکرات پرداخته و با سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا کارشکنی در روند مذاکرات را در پیش گرفته‌اند.

در همین راستا؛ برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که تیم اروپایی حاضر در مذاکرات با صهیونیست‌ها رایزنی‌های متعددی داشته‌اند.

مروری بر سوابق صهیونیست‌ها چه در دوران مذاکرات برجام چه پس از آن نشان می‌دهد که این رژیم همواره در چارچوب بی‌ثبات‌سازی منطقه و بر هم زدن توافق به کارشکنی و خرابکاری‌های مستقیم و غیر مستقیم پرداخته است.

بر این اساس و با توجه به اینکه آنها در مذاکرات فعلی تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند تکرار شرارت‌ از سوی آنها دور از ذهن نیست و برخی اخبار ارزیابی نشده نیز از تلاش آنها در این خصوص حکایت دارد.

هر چند بر اساس اظهارات مقامات نظامی-امنیتی کشورمان، ایران سطح آمادگی‌های خود را برای پاسخ‌گویی به هرگونه شرارتی به میزان لازم ارتقاء داده، اما این موضوع به هیچ وجه نافی مسئولیت نهادهای بین‌المللی مانند آژانس و متحدین راهبردی تل‌آویو نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وفق اساس‌نامه خود صرفا مسئول نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اعضا نیست و مسئولیت صیانت و حراست از نیروی انسانی و تاسیسات هسته‌ای اعضا در برابر هرگونه خرابکاری و شرارت را نیز بر عهده دارد.

حال آنکه آژانس تاکنون در خصوص رفتارهای تروریستی و خرابکاری‌های رژیم‌صهیونیستی و غرب در قبال برنامه هسته‌ای ایران از ترور دانشمندان گرفته تا ویروس «استاکس‌نت»، انفجار در بخشی از تاسیسات نطنز، خرابکاری در مجتمع تسای کرج و… اقدام و واکنش درخوری نداشته است.

آژانس نمی‌تواند مسئولیت خویش در این زمینه را کتمان و از آن شانه خالی کند و ایران در صورت وقوع هر شرارتی این حق را برای خود قائل است که در همکاری‌هایش با آژانس تجدیدنظر کند.

از سویی آمریکا و ضلع غربی مذاکرات به عنوان متحدین راهبردی رژیم‌صهیونیستی موظف به مقابله با هرگونه شرارت و اقدام خرابکارانه از سوی آنها هستند و غرب نمی‌تواند مسئولیت خویش را در مقابله با این رفتارها کتمان کند، زیرا تبعات آن بی‌شک متوجه آنها نیز خواهد شد.

به بیان دیگر؛ برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و لغو تمامی تحریم‌ها حق مسلم ایران و تعهد قانونی طرف‌های برجامی است و غرب نمی‌تواند با ابزار تهدید رژیم شروری چون اسرائیل این حقیقت را تغییر داده و جای طلبکار و بدهکار را در مذاکرات تغییر دهد.

آنچه مسلم است اینکه؛ ایران آمادگی کامل برای پاسخگویی به هرگونه شرارت احقمانه رژیم صهیونیستی را دارد و چنانچه بسیاری از کارشناسان نظامی و اطلاعاتی جهان اذعان دارند، پاسخ ایران می‌تواند به محو این رژیم جعلی از زمین منجر شود، اما آژانس، اروپا و آمریکا نیز باید بدانند که بازنده هرگونه شرارت صهیونیست‌ها آنها خواهند بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی