شناسه خبر : 83110
تاریخ انتشار : 1400/09/27 13:36
شیوه‌نامه ثبت‌نام اصحاب رسانه و نویسندگان برای حضور در جشنواره فیلم فجر منتشر شد

شیوه‌نامه ثبت‌نام اصحاب رسانه و نویسندگان برای حضور در جشنواره فیلم فجر منتشر شد

روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، از دریافت دو دوز واکسن کرونا به عنوان یکی از شروط برای حضور اصحاب رسانه و منتقدین در جشنواره فیلم فجر یاد کرد.

نورنیوز-گروه فرهنگ: شیوه‌نامه ثبت نام اصحاب رسانه، منتقدین و نویسندگان سینمای ایران برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر، منتشر شد.

این شیوه‌نامه در راستای دسترسی بهینه به برنامه‌های جشنواره و با هدفِ هدفمندسازی حضور اصحاب رسانه و میهمانان در سالن مرکزی جشنواره، ارتقای نحوه تعامل و همکاری متقابل ستاد جشنواره با مهمانان، تکریم اصحاب رسانه، منتقدان و نویسندگان پیشکسوت سینمای ایران و تسهیل و تنظیم فعالیت اهالی رسانه در ایام برگزاری جشنواره، تنظیم و منتشر شده است.

جشنواره فیلم فجر امسال در نظر دارد که با توجه به شرایط کرونایی که منجر شده تا ظرفیت محدودی در سالن مرکزی جشنواره حاکم شود، حضور اصحاب رسانه‌ را بر اساس رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی و نیز با توجه به عملکرد رسانه‌ها در انعکاس مستمر رویدادهای سینمای ایران، گروه‌بندی کند. بنابراین امسال جشنواره فیلم فجر، گروه‌های خبری رسمی و همینطور نویسندگان و منتقدان را در سالن مرکزی جشنواره و دیگر اصحاب رسانه را در سالن جداگانه و یا سایر سالن‌های جشنواره فجر میزبانی نماید.

بر این اساس روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از افرادی که با مفاد شیوه‌نامه ثبت نام موافقت‌اند، دعوت به عمل می‌آورد. 

از جمله شرایط عمومی جشنواره این است که افراد از 27 آذرماه تا 3 دی ماه 1400 مهلت ثبت نام دارند و بعد از آن نیز مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد. افرادی هم که سال‌های قبل در سامانه ثبت نام کرده‌اند تنها باید معرفی نامه جدید و منتقدین نیز نمونه اثر جدید را بارگذاری کنند. بعد از ثبت نام، کارگروهی متشکل از مدیر روابط عمومی و کارشناسان رسانه صلاحیت حضور افراد را بررسی می‌کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم، کارت متقاضی صادر شود. از جمله شاخص‌های ارزیابی می‌توان به میزان حضور و عملکرد فعالان هر رسانه در دوره‌های قبلی جشنواره فیلم فجر و کیفیت فعالیت آنها اشاره کرد.

نکته مهم امسال برای شرایط عمومی ثبت نام، دریافت دو دوز واکسن کرونا است که باید متقاضی لینک کارت واکسن دیجیتال خود را در سایت جشنواره بارگذاری کند.

اما شرایط اختصاصی جشنواره فیلم فجر برای اصحاب رسانه‌های مکتوب به این شرح است. اول اینکه رسانه‌ متقاضی باید دارای گستره توزیع و انتشار کشوری و مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

دوم اینکه رسانه متقاضی باید از بهمن ماه 1399 تا آبان ماه 1400، هر ماه حداقل سه گزارش، خبر یا تحلیل اختصاصی مرتبط با سینمای ایران منتشر کرده باشد. 

لازم بذکر است که کارت‌های رسانه‌ها  بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر رسانه و سابقه حرفه‌ای افراد و به ترتیب اولویت مندرج در معرفی‌نامه صادر می‌شوند (خبرنگاری، عکاسی). همچنین معرفی‌نامه متقاضی باید به امضای مدیرمسئول رسانه رسیده باشد.

جشنواره فیلم فجر، در صورت امکان سایر متقاضیان حائز شرایط را در دیگر سینماهای جشنواره میزبانی خواهد کرد.

در شرایط اختصاصی ثبت نام رسانه‌های دیداری و شنیداری به این نکات اشاره شده است. اولاً باید عنوان دقیق شغلی درخواست‌کننده قید شود و همینطور کارت‌ها بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده به ترتیب اولویت مندرج در نامه صادر می‌شوند و امکان اصلاح وجود ندارد. همچنین مصوبه پخش برنامه مورد نظر در شبکه، زمان پخش و مدت برنامه‌ نیز قید شده باشد.

برنامه‌هایی که سال‌های گذشته نیز پخش شده باشند باید یک نمونه از برنامه را در لوح فشرده همراه با نامه به روابط عمومی جشنواره ارسال کنند. باید یادآور شد که در صورت عدم پخش برنامه اعلامی در حین برگزاری جشنواره، روابط عمومی از ادامه فعالیت گروه تولیدی در سینمای رسانه ممانعت به عمل خواهد آورد. در مورد برنامه‌های اینترنتی، درگاه پخش برنامه‌ مورد نظر، حتما بایستی در نامه رسمی ارسالی، درج شده باشد.

منتقدین نیز باید نامشان در فهرست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، قیده شده باشد. البته آنان باید سه نمونه از مطالبشان که مرتبط با  دوره سی‌وهشتم و یا سی‌ونهم جشنواره فیلم فجر، که از یکی از رسانه‌های معتبر منتشر شده باشد را ارائه کنند.

علاقمندان و متقاضیان می‌توانند از امروز تا 3 دی ماه نسبت به ثبت نام برای حضور در جشنواره فیلم فجر اقدام کنند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی