شناسه خبر : 82997
تاریخ انتشار : 1400/09/23 19:50
انتشار بیانیه "حقوق بشر در سایه" از سوی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم

انتشار بیانیه "حقوق بشر در سایه" از سوی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پایان نشست "حقوق بشر در سایه" در دانشگاه شهید بهشتی، بیانیه ای را با نام "حقوق بشر در سایه"، بمنظور تبیین سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر، قرائت و منتشر نمود.

نورنیوزـگروه سیاست: در بخشی از این بیانیه آمده است، هر انسان صرف نظر از دین، ملیت، رنگ، نژاد و جغرافیا از حقوقی بنیادین برخوردار است که این حقوق با هیچ قدرتی زوال پذیر نبوده و تحت هیچ شرایطی سلب شدنی نیست که در تعالیم ادیان و کتب آسمانی نیز از این مبانی به عنوان ارزشهای اخلاقی یاد شده و مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

در بخش دیگری از بیانیه می خوانیم، صاحبان زر و زور و تزویر هر روز در فکر کشور گشایی و تولید مصیبتی جدید برای ملتها هستند، به نحوی که شدت و هولناکی فجایع، بشریت را به قرون وسطا و قانون جنگل دلالت دارد و از همه دردناکتر اینکه ناقضان حقوق بشر با تسلیحات کشتار جمعی و بمب های مخرب، فریاد حقوق بشر نیز سر داده و خود را ناصح حقوق بشر می دانند و دستان آغشته به خون مظلومان را در پس تفاسیر کشدار و متناقض از حقوق بشر پنهان می نمایند.

در ادامه بیانیه آمده است، حق دادرسی در قوانین ملی و بین­المللی برای هر ذی حقی به رسمیت شناخته شده لیکن منافع صاحبان قدرت و سیاست در جهان بر مبانی حقوقی و رویه های قضایی سایه افکنده و بهره مندی از مواهب مندرج در اسناد و منشور ملل متحد را به کلی تعلیق و دسترسی به عدالت و حق بر دانستن حقیقت را ناممکن نموده است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بخش دیگری از بیانیه، مقارن با روز جهانی حقوق بشر، توجه به حقوق  میلیون­ها انسان مصیبت زده از فجایع و منازعات مسلحانه و تروریستی در ایران، یمن، افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، آفریقا و دیگر نقاط جهان را به عنوان مهمترین فصل مغفول مانده حقوق بشر،  از سازمان ملل و کشورهای عضو خواستار شد.

در انتهای بیانیه، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، از مقامات سازمان ملل و فعالان حقوق بشر خواست تا در یک همبستگی جهانی، برای مقابله با تروریسم آن هم با صدای قربانیان ترور، به پا خاسته و در راستای تحقق شعار "با بزرگداشت قربانیان ترور، تروریسم را مهار کنیم"، تلاش نمایند.

این بیانیه توسط خانم الهام جلیزاوی، دختر معلم شهید جنایت منافقین در اهواز، جلال جلیزاوی، قرائت و از سوی اساتید و خانواده های قربانیان ترور حاضر در نشست مورد حمایت قرار گرفت. همچنین در حاشیه نشست "حقوق بشر در سایه"، نمایشگاه نقض حقوق بشر قربانیان تروریسم برگزار گردید.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی