شناسه خبر : 82966
تاریخ انتشار : 1400/09/23 10:30
ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد

ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد

شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه 2022 از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری نفت خامی که به بازارهای اروپا و مدیترانه می‌فروشد استفاده خواهد کرد که حاکی از قصد ایران برای آغاز صادرات نفت به اروپاست.

نورنیوزـگروه اقتصاد: قیمت بیت کوین در روز دوشنبه 8٫4 درصد در معاملات نیویورک پایین آمد و به 45773 دلار رسید. به‌این‌ترتیب قیمت بیت کوین پائین‌تر از متوسط آن در 200 روز گذشته یعنی 46.720 دلار قرار گرفته است.
شاخص ارز مجازی بلومبرگ هم 7٫4 درصد کاهش یافته و به پائین‌ترین رقم از اوایل اکتبر رسیده‌است.

به‌نظر می‌رسد این ایده که بی‌ثباتی بیت کوین با رشد آن کاهش می‌یابد چندان به واقعیت تبدیل نشده باشد. بیت کوین همچنان بسیار بی‌ثبات است و تصور ایمن بودن آن در برابر تورم یک اشتباه بوده‌است.

 ارزش بیت کوین برای چهارمین هفته پیاپی کاهش‌یافته است. این ارز مجازی در روز جمعه به‌دنبال گزارش بالا رفتن قیمت مصرف‌کننده در آمریکا کمی افزایش داشت و این تصور را تقویت کرد که در برابر تأثیرات تورم مقاوم است. این ارز مجازی در چهارم دسامبر 21 درصد از ارزش خود را از دست داد و حالا حدود 30 درصد نسبت‌به رکورد 69 هزاردلاری که در دهم نوامبر به آن رسیده بود پایین‌تر است.

طرف‌داران بیت کوین مدت‌هاست ادعا می‌کنند این ارز مجازی و سایر سرمایه‌های دیجیتال به‌خاطر غیر سیستماتیک بودنشان می‌توانند در برابر نوسانات سایر بخش‌های بازار مالی ایمن باشند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی