شناسه خبر : 82918
تاریخ انتشار : 1400/09/21 16:55
از اختلاف اروپا و آمریکا تا همراهی چین و روسیه

از اختلاف اروپا و آمریکا تا همراهی چین و روسیه

اختلافات میان کشورهای 1+4 و آمریکا طی روزهای گذشته رو به فزونی گذاشته است. تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین و روسیه از یک سو، تغییر نخست وزیر آلمان از سوی دیگر و طرد انگلیس از سوی اتحادیه اروپا دلایل عمده اختلافات این کشورها است.

نورنیوزـگروه سیاست: پینو کابراس نماینده مجلس ایتالیا و معاون کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور با انتقاد از پیروی کورکورانه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از سیاست‌های آمریکا گفته پیروی تروئیکا از آمریکا، اروپا را در وضعیت پرخطری قرار داده است.

از سوی دیگر چین و روسیه روز جمعه تحریم‌های جدیدی را تجربه کردند. آمریکا افراد و نهادهای جدیدی را در چین و روسیه تحریم کرد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دلیل تحریم‌های جدید را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل عنوان کرده است.

در میان تحریم‌ شده‌ها یک موسسه هوش مصنوعی و یک دانشگاه نیز وجود دارد.

درگیری روسیه با آمریکا بر سر اوکراین نیز افزایش یافته. جو بایدن تهدید کرده پیامدهای اقتصادی حمله روسیه به اوکراین برای روسیه ویرانگر خواهد بود. تمایل اوکراین به ناتو وضعیت این کشور را دچار بحران کرده است.

چین و روسیه در این مذاکرات بنا بر اخبار منتشر شده در رسانه‌ها با موضع ایران همراهی داشتند و پیش از همه کشورها با سند ارائه شده از سوی ایران موافقت کردند.

انگلیس نیز پس از ماجرای برگزیت عملا از سوی اتحادیه اروپا طرد می‌شود و سیاست‌های این کشور به شدت از سوی کشورهای اروپایی مورد نقد واقع شده است.

تغییر صدراعظم آلمان نیز تا حدودی سیاست‌های این کشور را دچار تغییر کرده. بائربوک وزیر خارجه جدید آلمان پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ مدعی شد: در روزهای گذشته نشان داده شد که هیچ پیشرفتی نداریم زیرا به دلیل پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات به شش ماه قبل  بازگردانده شده است.

این در حالی است که اولیانف نماینده روسیه در گفت‌وگوهای وین، این دور از مذاکرات را مثبت عنوان کرده بود.


فارس
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی