شناسه خبر : 81883
تاریخ انتشار : 1400/09/20 20:33
آدرس غلط آمریکا با رسم‌الخط عبری!

نورنیوز بررسی کرد؛

آدرس غلط آمریکا با رسم‌الخط عبری!

در مجموعه رفتار و گفتار مقامات آمریکایی تاکنون، نشانه امیدوار کننده‌ای که از اراده این کشور برای دستیابی به توافق خوب خبر بدهد، دیده نشده و در سیاست آمریکا نسبت به ایران، همچنان «تهدید و تحریم» حرف اول را می‌زند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: اصلی‌ترین خط رسانه‌ای که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی چند هفته قبل از شروع مذاکرات آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد، متهم‌سازی ایران به اتلاف وقت برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود و فشار به میز مذاکرات بوده و هست.

این خط رسانه‌ای که با بهره‌گیری از تاکتیک جنگ روانی «آدرس غلط» دنبال می‌شود به نوعی ایجاد پوشش برای اقدامات مشابهی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال آن هستند و تروئیکای اروپایی نیز با احتیاط از آن پیروی می‌کند.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا شفاف و زیر نظارت‌های پادمانی آژانس در حال پیگیری است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد که آمریکا بخواهد با تمسک به آن اتهامات ناروای خود را اثبات کند.

علاوه بر این؛ بر اساس اخبار رسیده به «نورنیوز»، ایران تعاملات سازنده جدیدی را نیز برای به نتیجه رساندن موضوعات جاری میان تهران و آژانس آغاز کرده که اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در مورد آن در زمان مناسب انجام خواهد شد.

از سویی؛ ایران با حضور پرقدرت و با برنامه در مذاکرات نشان داده که هم به دنبال توافق است و هم برای دستیابی به آن پیشنهادات حقوقی سازنده تدوین و ارائه کرده است.

از ابتدای آغاز دور جدید مذاکرات، مذاکره‌کننده ارشد ایران با وجود اشتغالات متعدد دیگر، کلیه برنامه‌های کاری خود را لغو کرده و علاوه بر حضور مستمر در میز مذاکرات، برنامه‌های متعدد و پرحجمی را نیز در چارچوب ملاقات و گفتگو با سایر طرف‌های تاثیرگذار بر مذاکرات به پیش می‌برد.

این در حالی است که طرف آمریکایی که مدعی جدی نبودن ایران و تلاش تهران برای وقت‌کشی است، صرفا بر روی پیشبرد برنامه‌های عملیات روانی و رسانه‌ای متمرکز است و افزایش فشار در خارج از میز مذاکرات را دنبال می‌کند.

موضوع قابل توجهی که طی روزهای اخیر و پس از مخابره خبرهای نسبتا مثبت از مذاکرات وین به عنوان پروژه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی رسانه‌های اسرائیل مطرح شد، توافق واشینگتن و تل‌آویو برای برگزاری رزمایش مشترک حمله به تأسیسات نظامی ایران بوده است.

این خبر که هم‌زمان با سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا منتشر شده، طی روزهای اخیر تیتر اول رسانه‌های غربی و عبری را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه اینکه؛ «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز که طرف مذاکره نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین است، سفر خود را به اتریش به دلیل ضرورت حضور در ملاقات مقامات آمریکایی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تعویق انداخته است!

در مجموعه رفتار و گفتار مقامات آمریکایی تاکنون، نشانه امیدوار کننده‌ای که از اراده این کشور برای دستیابی به توافق خوب خبر بدهد، دیده نشده و در سیاست آمریکا نسبت به ایران، همچنان «تهدید و تحریم» حرف اول را می‌زند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حضور در شکل جدیدی از مذاکرات هسته‌ای در اواخر دولت دهم با صداقت و تعهدپذیری وارد مذاکره شد و پس از انعقاد موافقت‌نامه برجام و فرآیندهای پس از خروج غیر قانونی آمریکا از آن و همچنین در پذیرش ورود به دور جدید مذاکرات در دولت سیزدهم با همان رویکرد ادامه مسیر می‌دهد.

اکنون بیش از آنکه دستیابی به توافق جدید برای ایران مهم باشد، حرکت در چارچوب اهداف تعیین شده برای احقاق حقوق قانونی مردم ایران دارای اهمیت و اولویت است.

آمریکا و سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات اگر صداقت و اراده دستیابی به توافق خوب را داشته باشند می‌توانند روی حسنِ‌نیت و صداقت ایران حساب کنند.

اصرار برای دادن آدرس‌های غلط، بدون شک مسیرهای اشتباهی را معرفی می‌کند که پایان آن بن‌بست و بی‌فرجامی است.


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی