شناسه خبر : 81857
تاریخ انتشار : 1400/09/20 12:30
آمریکا؛ افشای فایل کودتای ترامپ

آمریکا؛ افشای فایل کودتای ترامپ

گفته می‌شود یک فایل حاوی اطلاعات مربوط به کودتای دونالد ترامپ تحویل مجلس نمایندگان آمریکا شده است

نورنیوزـگروه بین‌الملل: «مارک میدوز» رییس کارکنان کاخ سفید در زمان ترامپ یک فایل پاورپوینت به مجلس نمایندگان آمریکا داده که نشاندهنده عزم ترامپ برای انجام نوعی کودتا در ساختار سیاسی آمریکا است. این برنامه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ قصد داشته با اعلام حالت اضطراری ملی به قدرت بازگردد. این فایل به کمیته تخصصی تحقیقات در مورد حمله هواداران ترامپ به کاپیتول هیل در تاریخ ۶ ژانویه تحویل شده است.

این واقعیت که میدوز یک روز قبل از حمله به کاپیتول هیل پاورپوینتی در اختیار داشت که در آن راه‌های انجام کودتا را به تفصیل بیان می‌کرد، نشان می‌دهد که او حداقل از تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای جلوگیری از صدور گواهی ریاست جمهوری جو بایدن در روز ۶ ژانویه آگاه بوده است.

پاورپوینت مذکور با عنوان «تقلب در انتخابات، مداخله خارجی و گزینه‌ها برای ۶ ژانویه» توصیه‌های متعددی را برای ترامپ به منظور حفظ ریاست‌جمهوری برای دوره دوم بر اساس دروغ‌ها و توطئه‌های رد شده درباره تقلب گسترده در انتخابات ارائه کرد.

این سند ۳۸ صفحه‌ای به مجلس نمایندگان آمریکا تحویل داده شده است. پیش از این تلاش‌های ترامپ برای جلوگیری از شهادت نزدیکان و مشاورانش در کنگره به شکست انجامیده بود.

در این پاورپوینت آمده است که سناتورها و اعضای کنگره ابتدا باید در مورد مداخله خارجی مطلع شوند، در این مرحله ترامپ می‌تواند وضعیت اضطراری ملی اعلام کند، همه رای‌گیری‌های الکترونیکی را نامعتبر اعلام کند و از کنگره بخواهد که با یک راه حل قابل قبول در قانون اساسی موافقت کند.

این پاورپوینت همچنین سه گزینه را برای مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، تشریح می‌کرد تا از نقش تشریفاتی خود در نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه، زمانی که بایدن به عنوان رئیس جمهور تایید صلاحیت می شد، سوء‌استفاده کند و ترامپ را به طور یکجانبه به کاخ سفید بازگرداند؛ هرچند پنس زیر بار این موضوع نرفت و باعث شکرآب شدن میانه او و ترامپ شد.

گفتنی است در حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ نفر کشته و صدها نفر بازداشت شدند. رویترز نیز از فرار یکی از مهاجمان به بلاروس خبر داده است.


شفقنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی