شناسه خبر : 81724
تاریخ انتشار : 1400/09/16 10:11
سازمان ملل: سفیر دولت اشرف‌غنی در سازمان ملل همچنان نماینده افغانستان باقی ماند

سازمان ملل: سفیر دولت اشرف‌غنی در سازمان ملل همچنان نماینده افغانستان باقی ماند

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن درخواست‌های دولت طالبان و نظامیان میانمار برای تصاحب کرسی‌های کشورهایشان در سازمان ملل به تعویق افتاد.

نورنیوزـ گروه بین‌الملل: این قطعنامه با اجماع در جلسه روز دوشنبه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

تصمیم این نهاد بین المللی متشکل از 193 عضو به این معنی است که سفرای دولت های پیشین میانمار و افغانستان تا زمان تصمیم گیری درباره نمایندگان طالبان و ارتش میانمار در این کرسی ها خواهند بود.

این قطعنامه توسط آنا کارین انستروم؛ سفیر سوئد در سازمان ملل و رئیس کمیته اعتبارنامه مجمع عمومی ارائه شد که هفته گذشته به سازمان ملل توصیه کرد تصمیم گیری در مورد اعتبارنامه افغانستان و میانمار به تعویق افتد.

وی افزود که کمیته ۹ نفره جلسه دیگری در این خصوص برنامه ریزی نکرده است و مشخص نیست تا چه زمانی صدور اعتبارنامه برای میانمار و افغانستان به تعویق خواهد افتاد.

کمیته اعتبارنامه سازمان ملل متحد 11 آبان ماه تصمیم گیری در مورد نمایندگان افغانستان و میانمار در سازمان ملل را به زمان دیگری موکول کرد.

به رسمیت‌شناختن طالبان و حکومت نظامی میانمار از سوی سازمان ملل گام مهمی در مشروعیت بخشیدن به این حکومت‌ها در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

طالبان، سهیل شاهین؛ سخنگوی خود در دوحه را برای نمایندگی در سازمان ملل معرفی کرده‌است.

در دوره قبلی حکومت طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا 2001 نیز سفیر حکومت قبلی که توسط طالبان سرنگون شده‌بود کماکان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شد.

در آن دوران نیز کمیته بررسی صلاحیت‌ها چندین بار پاسخ به درخواست طالبان برای احراز این کرسی را به تعویق انداخت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی