شناسه خبر : 81517
تاریخ انتشار : 1400/09/09 11:44
دستور رئیس جمهور برای مولدسازی اموال مازاد دولت

دستور رئیس جمهور برای مولدسازی اموال مازاد دولت

رئیس‌جمهور گفت: تمام دستگاه‌های اداری موظفند اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت‌گذاری کنند و برابر مقررات به فروش رسانند.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دوشنبه‌شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار امیدواری کرد برنامه مولدسازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تأمین بودجه از این طریق همکاری کنند.

رئیس‌جمهور همچنین اهتمام مسئولان را برای تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار اقدامی ارزنده و ضروری دانست و خواستار تداوم نظارت دقیق و جدی بر قیمت‌ها و تنظیم بازار شد.

در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تأمین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوزهای لازم دریافت شود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین طرح تأمین منابع مالی از طریق تهاتر و با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی در حوزه‌های نفت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح‌ها، مقررات و آیین‌نامه‌های لازم تهیه شود و به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسد.

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح‌های دولت برای تثبیت قیمت‌ها به‌ویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می‌دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم‌مرغ از طریق سامانه‌های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج در ثبات قیمت‌ها و توزیع، آسان‌تر، مؤثر و موفق بوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی