شناسه خبر : 81488
تاریخ انتشار : 1400/09/08 16:57
اطلاعیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در پی درگذشت مهندس مهدی ورشابی

اطلاعیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در پی درگذشت مهندس مهدی ورشابی

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد بمناسبت درگذشت فرمانده جهاد سازندگی دفاع مقدس اطلاعیه ای صادر کرد.

نورنیوز-گروه فرهنگ: در متن این اطلاعیه آمده است: مرحوم ورشابی در گمنامی به امر بازسازی مناطق و شهرهای جنگ زده و نیز سنگرهای مختلف خدمت به مردم و کشور پرداخت تا اینکه پس آز عمری مجاهدت پرتلاش و بی ادعا در چهلمین سالگرد عملیات ظفرمند طریق به یاران و دوستان فرمانده شهیدش، شهیدان محمد طرحچی، سید محمد تقی رضوی و حسین ناجیان در جنان پیوست.

 

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سردار پرافتخار دفاع مقدس ، مهندس حاج مهدی ورشابی، فرمانده جهاد سازندگی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم ورشابی از جمله جهادگران پر تلاشی بود که در روز های اولیه جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و کشور عزیزمان به جبهه ها  شتافت و به عنوان فرمانده جهاد خراسان در جبهه‌های جنوب به امر پشتیبانی مهندسی از عملیاتهای رزمندگان اسلام و نیز خدمات رسانی به مردم آسیب دیده و جنگ زده پرداخت تا اینکه در آبان ماه 59 در جبهه‌ سوسنگرد به سختی مجروح گردید. این فرمانده دلاور سپس به جبهه برگشت و با نیروهای تحت امر خود در پشتیبانی از  عملیات های مهم رزمندگان برای آزادسازی میهن اسلامی مان سر از پا نشناخت.

 مهندس ورشابی،جهادگر و سنگر ساز بی سنگر به فرماندهی پشتیبانی چنگ جهاد قرارگاه کربلا منصوب شد و با شهادت شهید رضوی، فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را عهده دار گردید و تا پایان دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی غرب و جنوب به دفاع از کشور پرداخت. بارها مجروح و تا مرز شهادت پیش رفت اما مشیت الهی بر آن بود تا ایشان در سنگرهای مختلف خدمت رسانی به مردم همچنان خدمت نماید.

پس از چنگ ، مرحوم ورشابی در گمنامی به امر بازسازی مناطق و شهرهای جنگ زده و نیز سنگرهای مختلف خدمت به مردم و کشور پرداخت تا اینکه پس آز عمری مجاهدت پرتلاش و بی ادعا در چهلمین سالگرد عملیات ظفرمند طریق القدس که که خود سهم بسزایی در پیروزی آن و آزادسازی بخش مهمی از سرزمین  مان داشت، به یاران و دوستان فرمانده شهیدش، شهیدان محمد طرحچی، سید محمد تقی رضوی و حسین ناجیان در جنان پیوست.

رحمت و رضوان الهی بر این مجاهد و پیشکسوت بزرگ دوران سخت جهاد و شهادت که با عزت و سربلندی بر اعتقاد مقدس خود در دفاع از انقلاب ، کشور و رهبری ثابت قدم ماند و سر افرازانه زندگی نمود.

عاش سعیدا‌ و مات سعیدا

هجران سردار عزیز و جانباز سرافراز و مخلص جبهه ها ، مهندس ورشابی عزیز را خدمت مردم شریف، رهبر معظم انقلاب ،رزمندگان اسلام ، بخصوص جادگران و سنگر سازان بی سنگر دفاع مقدس و خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ حشر با اولیاء الهی را برایش مسئلت داریم.

 

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد

9آذر 1400


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی