شناسه خبر : 81359
تاریخ انتشار : 1400/09/02 21:52
روز جهانی کودک فرصتی است برای تجدید عهد با کودکان

روز جهانی کودک فرصتی است برای تجدید عهد با کودکان

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با عنوان "تجدید عهد با کودکان"، به مناسبت روز جهانی کودک و در حاشیه چهارمین همایش "دادخواهی برای کودکان" منتشر گردید.

نورنیوز-گروه سیاسی: در این بیانیه آمده است، جنگ‌افروزی و مخاصمات تهدیداتی اسفبار در دنیای کودکان می‌باشد که با فجایعی دردناک قلب کوچک این فرشتگان آسمانی را بر روی این کره خاکی مورد هدف قرار می دهد. ناقضان حقوق کودکان همچنان با مصونیتی دائمی در مقابل دیدگان جهانیان به چنین وضعیت غمباری دامن زده و با کشتن کودکان بقا و منافع خفتبار خویش را تضمین می بخشند.

در بخش دیگری از بیانیه می خوانیم، جامعه بین الملل در پس ده‌ها کنوانسیون، پروتکل و قطعنامه در رعایت و حمایت از حقوق کودکان همچنان نظاره‌گر خونین شدن دست‌های کوچکی است که بایستی آینده جهان را بسازند. در این دنیای آشوبناک چه باید کرد؟ راه حل چیست؟ 

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در انتهای بیانیه خود عنوان داشت، راه حل ما برافراشتن مشعل عدالت‌خواهی برای کودکان است. فقط و فقط با دادخواهی و دادرسی می‌توان از تکرار فجایع جلوگیری کرد. روز جهانی کودک فرصتی است برای تجدید عهد با کودکان. ما نیز با پروژه دادخواهی برای کودکان این تجدید عهد را اعلام می‌کنیم تا ضمن همدردی با تمامی کودکان آسیب دیده در مناقشات، حفاظت از کودکان را در عرصه ملی و بین المللی تقویت نمائیم، آن هم با قدرت فرشتگانی از جنس خودشان در جنبش کودکان برای کودکان.

کودکان حاضر در همایش با برافراشتن پرچم های دادخواهی برای کودکان مفاد این بیانیه را تایید و بر اجرایی شدن آن تاکید کردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی