شناسه خبر : 81322
تاریخ انتشار : 1400/09/01 17:38
محمد علی الحوثی: بدون حمایت آمریکا هیچ کشوری توانایی حمله به یمن را نداشت

محمد علی الحوثی: بدون حمایت آمریکا هیچ کشوری توانایی حمله به یمن را نداشت

صنعاء پایتخت یمن امروز (دوشنبه) شاهد حضور صدها هزارا نفر از مردم این شهر در اعتراض به نقش‌‌‌آفرینی آمریکا در جنگ یمن بود.

نورنیوزـ گروه بین‌الملل: به نقل از المسیره، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با حضور در این تظاهرات به سخنرانی پرداخت و گفت: «آمریکا همیشه دشمن یمن و امت اسلامی و فلسطین بوده و همانند شیطانی است که در یمن جنایات انجام می‌دهد. عامل تمامی تجاوزات در کشور در اصل آمریکا بوده، تمامی موشک‌ها و بمب‌های که در جنگ با یمن استفاده می‌شود آمریکایی است، عربستانی که نمی‌تواند موشکی کاغذی بسازد، چگونه می‌تواند جنگنده‌های اف 15 و اف 16بسازد؟.»

‌ وی ضمن تأکید بر دورویی دولت آمریکا گفت این کشور در حین آنکه دم از دموکراسی و آزادی می‌زد، وبگاه‌های خبری از جمله المسیره و دیگر سایت‌های مقاومت را مسدود می‌کند.

او با خطاب قرار دادن کشورهایی که در جنگ با یمن سهیم هستند گفت: «دلیل تلاشتان برای نرسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده چیست؟ فرودگاه صنعاء را برای چه بسته‌اید و نمی‌گذارید تبادلات نقدی و ارزی با یمن انجام شود. شما باید بدانید که هرگونه تحریمی که علیه ما ترتیب دهید، بی‌نتیجه خواهد ماند.»

الحوثی با تأکید بر نقش مستقیم ایالات متحده آمریکا در جنگ هفت ساله یمن، گفت که اگر حمایت‌های واشنگتن نبود هیچ کشوری توانایی حمله نظامی به یمن را نداشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی