شناسه خبر : 81296
تاریخ انتشار : 1400/08/30 14:01
گفت‌وگوهای امنیتی رژیم صهیونیستی با بحرین

گفت‌وگوهای امنیتی رژیم صهیونیستی با بحرین

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ولی‌عهد بحرین دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوع ایران گفت‌وگو کرد؛ در همین حال رئیس جدید شاباک هم به اردن رفت تا در آنجا درباره هماهنگی‌های امنیتی دوجانبه رایزنی کند.

نورنیوزـ گروه بین‌الملل: مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولی‌عهد بحرین دیروز شنبه با یکدیگر دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوع ایران گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری بحرین گزارش داد که شیخ ناصر بن حمد آل خلیفه، مشاور امنیتی ملی و فرمانده گارد پادشاهی، سلمان بن خلیفه، وزیر دارایی و اقتصاد و عادل بن خلیفه الفاضل، رئیس سازمان اطلاعات ملی بحرین نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، ولی‌عهد بحرین تأکید کرد: بحرین به حمایت از همه تلاش‌های بین‌المللی برای رشد و شکوفایی منطقه و ایجاد صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی اهتمام دارد.

سلمان بن خلیفه بر اهمیت تداوم تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف در سایه امضای اعلامیه حمایت از صلح و توافق ابراهیم تأکید کرد به نحوی که در ایجاد منافع مشترک سهیم بوده و افق‌های گسترده‌تری را به روی رشد و توسعه روابط دوجانبه  باز کند.

در این دیدار، محورهای اجلاس امنیتی منطقه‌ای جاری با عنوان گفت‌وگوی منامه در 2021 و اهمیت آن در مبادله افکار و آرا درباره تحولات در منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» هم خبر داد، رونین بار، رئیس سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی(شاباک) اخیراً در سفری اعلام نشده به اردن رفت و با رؤسای نهادهای امنیتی این کشور تشکیل جلسه داد.

این روزنامه افزود: بار در اردن راه‌های مقابله با قاچاق تجهیزات نظامی را در سایه افزایش تلاش‌ها برای قاچاق سلاح به تل‌آویو در مقطع اخیر را بررسی کرد.

اسرائیل هیوم گفت که بار که هفته گذشته به قاهره و رام‌الله رفته بود در سفر به امان اهمیت روابط خود با اردنی‌ها و هماهنگی امنیتی با آنها را بررسی کرد، به خصوص که سرزمین‌های اشغالی طولانی‌ترین مرز با اردن را دارد و به تعبیر این روزنامه اسرائیل تلاش می‌کند مانع ورود عناصر افراطی به اسرائیل برای بی‌ثبات کردن آنجا شود.

گزارش شده است که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت، نخست‌وزیر، بنی گانتز، وزیر جنگ و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم اخیراً از اردن دیدن کرده‌اند و اردن و اسرائیل توافق‌نامه‌ای را برای افزایش میزان آب عرضه شده توسط اسرائیل به اردن امضا کرده‌اند.

اجلاس منامه از جمعه گذشته با عنوان «گفت‌وگوی منامه» در پایتخت بحرین آغاز به کار کرده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در همین حال جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت معارض در بحرین اجلاس گفت‌وگوی منامه را بخشی از تبلیغات رسانه‌ای و ارزان‌‌قیمت رژیم آل خلیفه خواند و گفت که حکومت بحرین سعی دارد از طریق این اجلاس وانمود کند که مسائلی مانند گفت‌و‌گو،‌ امنیت منطقه و جهان برایش اهمیت دارد در حالی که گفت‌و‌گو با مردمش را رد می‌کند و چیزی جز زبان زور، سرکوب و تروریسم با مردم را نمی‌شناسد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی