شناسه خبر : 81193
تاریخ انتشار : 1400/08/25 15:51
ایران و ترکیه بیشترین واکسیناسیون منطقه را انجام داده‌اند

ایران و ترکیه بیشترین واکسیناسیون منطقه را انجام داده‌اند

بر اساس آمارهای رسمی ایران، ترکیه و پاکستان بیشتر واکسیناسیون منطقه را انجام داده‌اند

نورنیوز-گروه جامعه: کاهش آمار قربانیان کرونا درکشورپس ازپایان پیک پنجم ادامه دارد. روز گذشته نیز براساس اعلام وزارت بهداشت 105 نفر براثرابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.به این ترتیب مرگ 105 نفر طی 24 ساعت گذشته، کمترین تعداد فوتی‌ها پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور است.رقمی که می‌تواند رسیدن به مرگ‌های دورقمی را با توجه به روند واکسیناسیون درکشور نوید دهد.

در میان کشورهای منطقه غرب آسیا ترکیه با تزریق 119 میلیون دز واکسن رتبه اول  و ایران با تزریق 99 میلیون دز واکسن در رتبه دوم قرار دارد. طبق آمارها نزدیک به 43 میلیون نفر از مردم ایران به طور کامل واکسیه شده‌اند و بخشی از مردم نیز در بازه زمانی بین دو دز واکسن قرار دارند. همچنین تزریق دز اضافه واکسن برای اعضای کادر درمان در بخش‌های کویید آغاز شده است. عربستان نیز با 50 میلیون پس از ایران قرار دارد.

ایران از میانه بهار با تغییر در دولت جهش واکسن را کلید زد و با سبد ترکیبی واکسن‌های تولد داخل و وارداتی روند را تسریع کرد.

در حال حاضر تقریبا 42 درصد از مردم سراسر جهان واکسینه شده‌اند و ایران با واکسیناسیون 51 درصدی در جمع 15 کشور با بیشترین واکسیناسیون جهانی قرار دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی