شناسه خبر : 81065
تاریخ انتشار : 1400/08/19 16:00
تاکید شمخانی بر همکاری‌های دوجانبه در دیدار با همتای قرقیزستانی

تاکید شمخانی بر همکاری‌های دوجانبه در دیدار با همتای قرقیزستانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای قرقیزستانی خود گفت: ایران ظرفیت‌های علمی، فنی و ترانزیتی فراوانی دارد که می‌تواند در این زمینه‌ها با شما همکاری کند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای حضور در سومین نشست امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، بعدازظهر امروز با همتای قرقیزستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این ملاقات دوجانبه بر لزوم همکاری دو کشور که در یک منطقه هستند تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند و مایل است که از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد منطقه استفاده کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به «مارات ایمانکولوف» همتای قرقیزستانی خود افزود: ما می‌توانیم در سه حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه همکاری کنیم. ایران ظرفیت‌های علمی، فنی و ترانزیتی فراوانی دارد که می‌تواند در این زمینه‌ها با شما همکاری کند.

شمخانی با اشاره به تحولات افغانستان و برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه، بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در کمک به مردم افغانستان و برخورد با عوامل ناامن‌ساز تاکید و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در این خصوص همکاری‌های بیشتری داشته باشند. 

ایمانکولوف نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت فراوان روابط دوجانبه با ایران، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه امنیت منطقه تاکید کرد.

او گفت: ما امکانات خوبی در زمینه کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر داریم که می‌توانیم در روابط فیمابین از آن استفاده کنیم.



 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی