شناسه خبر : 81048
تاریخ انتشار : 1400/08/19 12:34
نماینده مجلس: باید به مردم به جای حاشیه‌ها، دستاوردهای مجلس نشان داده شود

نماینده مجلس: باید به مردم به جای حاشیه‌ها، دستاوردهای مجلس نشان داده شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انقلابی‌گری بدون اخلاق و عقلانیت، معنا و مفهوم ندارد، گفت: باید به مردم به جای حاشیه‌ها، دستاوردهای این مجلس نشان داده شود.

نورنیوز-گروه سیاسی: مجتبی توانگر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: وقتی به کارنامه مجلس یازدهم نگاه می‌کنیم می‌بینیم مجموعه‌ای از اقدامات بسیار بزرگ انجام داده است که مجالس دیگر اگر یکی از آنها را تصویب می‌کردند، می‌گفتند دنیا را گرفتیم. از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یا طرح تعارض منافع یا قانون مالیات بر خانه‌های خالی. و همه ما به یاد داریم وقتی گزارش عملکرد یکساله مجلس در محضر رهبر انقلاب ارائه شد، ایشان از عملکرد مجلس تقدیر ویژه کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: این همه اقدام قوی و بعضا تاریخی مجلس یازدهم درحالی است که متاسفانه عده‌ای نماینده هزینه‌ساز باعث می‌شوند زحمات اکثریت نمایندگان مجلس به حاشیه برود. شما می‌بینید که رهبرانقلاب از مجلس تقدیر می‌کنند اما گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس باعث می‌شود ایشان بخواهند این مسئله جبران شود.

وی بیان کرد: البته  رئیس مجلس نیز با آن که می‌توانست مثل خیلی‌ها، بر این تذکر درپوش بگذارد، آن را صریح و علنی مطرح کرد و نشان داد که ولایتمدار واقعی کسی است که در پیاده سازی نظرات رهبرانقلاب محاسبه سیاسی و بهانه تراشی نمی‌کند. من امروز می‌خواهم به بهانه تذکر آقا، نقدهایی به خودمان مطرح کنم، می‌خواهم از اقدامات «هزینه‌ساز»ی بگویم که کارهای خوب و مؤثر مجلس برای مردم را در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به حاشیه برده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: خطاب من اول به خودم است و بعد به دوستان و همکارانی که متأسفانه رویه‌شان، هزینه‌هایی را بر مجلس یازدهم تحمیل کرده است.

توانگر افزود: یک نفر مصاحبه می‌کند که «نمایندگان خودشان هم نمی‌دانند به چه رأی می‌دهند و شب در تلویزیون می بینند!»؛ یک نفر در فلان کمیسیون رعایت ملاحظات حق‌الناس را نمی‌کند و رهبر انقلاب را ناگزیر از تذکر می‌کند؛ آن دیگری طرح فضای مجازی را به شکلی تنظیم می‌کند که خواسته یا ناخواسته مجلس را مقابل خواسته مردم عزیز ایران قرار می‌دهد؛ یک نفر دیگر برچسب دَست‌کاری به بودجه‌ای می‌زند که نتیجه زحمت شبانه‌روزی تمام نمایندگان است.

وی عنوان کرد: بودجه‌ای که با احکام ضد تبعیض و حمایت از محرومینی که دارد، از افتخارات مجلس محسوب می‌شود و آن نماینده، این کارنامه مهم مجلس را تحت‌الشعاع اقدام خود قرار می‌دهد. یا یک عده به بهانه توافق با آژانس که همه خوب می‌دانیم نمی‌تواند خارج از هماهنگی با نهادهای بالادست امنیتی باشد، آش را آن‌قدر شور می‌کنند که اقدام تاریخی مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

این نماینده تاکید کرد: آن هم در مجلسی که با افتخار تابلوی مجلس انقلابی را دارد. آیا انقلابی‌گری بدون اخلاق و عقلانیت، معنا و مفهوم دارد؟

توانگرد گفت: برخی اقدامات نمایندگانِ هزینه‌ساز، متاسفانه تصویر کل مجلس را نتیجه کار کسانی نشان می‌دهد که به عقلانیت یا اخلاق توجه کمتری دارند در حالی‌که این واقعیت مجلس نیست. واقعیت مجلس؛ اکثریت مجلس انقلابی و خروجی نهایی‌ست که از این مجلس بیرون می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: همکاران عزیز، بیایید اجازه بدهیم مردم به جای این حاشیه‌سازی‌ها، دستاوردهای این مجلس را ببینند. ما قانونی برای اخذ مالیات از خانه های خالی یا به عبارت بهتر طرح مالیات بر احتکارمسکن تصویب کردیم، که کم کم دارد اثراتش را بر بازار می‌گذارد، ما قانونی برای تولید یک میلیون مسکن درسال تصویب کردیم، ما مصوبه‌ای مهم و تاریخی برای تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها داشتیم که یکبار برای همیشه به رانت‌های رسوب‌کرده برخی کسب و کارها پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: ما جلوی بودجه پر از ناترازی و تورمی دولت ناکارآمد سابق برای امسال را تا حد توان‌مان گرفتیم، ما برای اولین بار با مالیات به سراغ  تاریکخانه‌های مافیای کنکور رفتیم، برای اخذ مالیات از شاخ‌های اینستاگرامی و خانه‌ها و ماشین‌های لوکس قانون نوشتیم، رتبه بندی معلمان نیز در دست بررسی است و ده‌ها اقدام خوب دیگر اما حواشی که برخی طرح‌ها، اظهارنظرها و اقدامات هزینه‌ساز عده‌ای از همکاران ایجاد کرد، باعث شده این اقدامات، خوب دیده و شنیده نشود. چرا باید هزینه رفتار و گفتار برخی را، کل مجلس بپردازد؟

توانگر گفت: فراموش نکنیم این توصیه دلسوزانه و صریح رهبر انقلاب را که «مراقب باشید که با عمل خودتان یا با گفتار خودتان به مخالفین خودتان کمک نکنید؛ توصیه‌ی مؤکّد بنده این است. رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که حرف و رویکرد مخالفین این مجلس را تأیید نکند.» همکاران عزیز و گرامی در عمل به این توصیه مهم رهبری انقلاب، بگذارید مردم با وجهه مردمی و انقلابی مجلس یازدهم بیش از پیش آشنا شوند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی