شناسه خبر : 81034
تاریخ انتشار : 1400/08/18 16:13
همه‌گیری آهسته‌ی آلزایمر در جهان

همه‌گیری آهسته‌ی آلزایمر در جهان

برخی تحقیقات نشان می‌دهد تا سال 2050 آلزامیر تا حدود سه برابر گسترش یابد.

نورنیوز-گروه جامعه: یک نشریه علمی در آلمان نوشت پیشبینی می‌شود تعداد خانواده‌های درگیر با بیماری آلزایمر تا سال 2050 سه برابر شود و به 150 میلیون برسد.

بر اساس آنچه در این نشریه نوشته شده‌است گسترش آلزایمر یک همه‌گیری آهسته است که به آرامی جهان را درگیر خود می‌کند. این بیماری در حال حاضر حدود 55 میلیون خانواده را درگیر کرده است.

این نشریه در مصاحبه با افراد کلیدی صنعت دارو در سوئیس و آلمان مدعی شده است که چندین پروژه به طور مشترک روی بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون در حال فعالیت هستند و با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان هنوز نتوانسته‌اند دارویی برای آن پیشنهاد کنند.

دانشمندان مدت‌هاست به دنبال درمانی برای بیماری آزاردهنده آلزایمر می‌گردند. آن‌ها حتی به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی زمان شروع آلزایمر افتادند و الگوریتم‌هایی برای شناسایی الگوهای تغییر مغز توسعه دادند تا با انجام آزمایش‌های استاندارد احتمال ابتلای افراد به آلزایمر را محاسبه کنند.

آلزایمر یا بیماری فراموشی، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در اثر آن به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. البته با بالا رفتن سن، اندکی فراموشکار شدن در افراد طبیعی است. اما در بیماری آلزایمر این اختلال حافظه به تدریج پیشرفت می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی