شناسه خبر : 76575
تاریخ انتشار : 1400/08/10 21:52
لزوم برخورد متناسب وزارت خارجه با کره‌جنوبی

نورنیوز بررسی کرد؛

لزوم برخورد متناسب وزارت خارجه با کره‌جنوبی

ضروری است وزارت امور خارجه سریعا در خصوص رفتار موهن سفیر کره‌جنوبی واکنش لازم و متناسب را نشان داده و موضوع را تا رسیدن به نتیجه مشخص و اعلام آن به افکار عمومی پیگیری نماید.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سفارت کره‌جنوبی در ایران دیروز یکشنبه در توییتی از اهداء 2000 ماسک به بیمارستان آتیه در تهران خبر داد و مدعی شد این کار برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کرونا انجام شده است!

به دنبال انتشار تصویر سفیر کره‌جنوبی در بیمارستان آتیه تهران و اهداء تحقیرآمیز تعداد اندکی ماسک، این اقدام موهن با واکنش شدید کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شد.

طلب 9 میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی و امتناع این کشور از پرداخت این طلب به ویژه در شرایطی که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه غرب آن هم در شرایط کرونایی مواجه بوده، عمده‌ترین دلیل ناراحتی افکار عمومی از این اقدام سخیف سفیر کره جنوبی بوده است.

گرچه امروز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «پول‌های ایران باید برگردد. هیچ ملتی بر نمی‌تابد دست ملتی دیگر در جیبش باشد.» اما به نظر می‌رسد که گستاخی کره‌ای‌ها در مواجهه با ملت ایران ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است.

به بیان دقیق‌تر؛ به نظر می‌رسد که این اقدام اخیر عامدانه و با هدف تحقیر ملت ایران صورت گرفته و متاسفانه زمینه این توهین و تحقیر نیز از سوی مسئولین بیمارستان آتیه فراهم شده که سر جای خود باید بدان رسیدگی شود. 

بر این اساس؛ ضروری است وزارت امور خارجه سریعا در خصوص این رفتار واکنش لازم و متناسب را نشان داده و موضوع را تا رسیدن به نتیجه مشخص و اعلام آن به افکار عمومی پیگیری نماید. 

قطعا رفتار غیردوستانه کره جنوبی در موضوع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و بلوکه کردن اموال ایران موضوعی نیست که از خاطره مردم ایران پاک شود، چه برسد به اینکه مقام رسمی این کشور با چنین اقدامی بخواهد افکار عمومی کشوری را که در اوج خباثت و رفتار ظالمانه غرب تحسین سازمان بهداشت جهانی را در مواجهه با کرونا بدنبال داشته، تحقیر کند.

شاید لازم‌ به تذکر دوباره نباشد که اگر کشوری نیاز به ترحم داشته باشد، آن کشوری است که از خود هیچ اراده و استقلالی نداشته و شهروندانش خود را ایالت پنجاه و یکم آمریکا می‌دانند!


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی