شناسه خبر : 76561
تاریخ انتشار : 1400/08/10 15:04
لوموند: رقابت سیاسی، ایده توزیع عادلانه واکسن را بر هم زده است

لوموند: رقابت سیاسی، ایده توزیع عادلانه واکسن را بر هم زده است

در برابر کووید-19، دفاع از جهان ثروتمند به معنای سازماندهی دفاع از کشورهای با درآمد کم یا متوسط است. آلن فراشون، سرمقاله نویس «لوموند» با ابراز تاسف می گوید که ما در آن قرار نداریم.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: لوموند فرانسه نوشت: تا کنون، در حالی که تولید واکسن عملکرد تاریخی خود را نشان داده است، توزیع آنها از منطق نسبتاً ساده ای پیروی می کند: شمال، تولید کننده اصلی واکسن در جهان، ابتدا از آن استفاده می کند. از جنوب که به طور نسبی کمتر این همه گیری آسیب دیده اند، خواسته می شود تا صبر کنند.
این مانند یک بازی با مجموع صفر است: هر چیزی را که یکی می برد، دیگری می بازد. این وضعیت می تواند خطرناک و حتی غیرقابل دفاع تلقی شود. همه گیری یک امر جهانی است. در این دوران با جابجایی مردم، حفاظت از برخی به حمایت برخی دیگر بستگی دارد. همانطور که بانک جهانی می گوید، در برابرکووید، دفاع از جهان ثروتمند به معنای سازماندهی دفاع از کشورهای با درآمد کم یا متوسط است.
بر اساس ارقام ذکر شده در نیویورک تایمز مورخ بیست و یکم سپتامبر 2021 ، 80 درصد از 4میلیارد دوز واکسن توزیع شده در آن تاریخ در کشورهای با درآمد بالا یا نسبتاً بالا بوده است. اروپا با واکسیناسیون کامل 60 تا 70 درصد، در بیشتر موارد، به خوبی محافظت می شود. امریکا در مرحله بعدی قرار دارد. چین بیش از یک میلیارد دوز در کشورش تجویز کرده است. فقط 37 درصد از ساکنان امریکای لاتین یک دوز را دریافت کرده اند و اگر هندوستان موفق به واکسیناسیون حداقل یک‌بار، حدود یک میلیارد نفر از اتباع خود شده، تمام آسیا، به استثنای چین، رقم کلی 27 درصد را نشان می‌دهد.
آفریقا که در ابتدا نسبتاً در امان بود، اکنون به شدت تحت تأثیر موج چهارم ویروس قرار گرفته است. در این قاره کمترین واکسیناسیون انجام شده است،به سختی 3.6 درصد از 1.4 میلیارد آفریقایی دو واکسن دریافت کردند. صدها میلیون نفر در سراسر شرق و غرب آفریقا در برابر کووید محافظت نشده اند. جان نگاسانگ، مدیر مرکز آفریقایی کنترل و پیشگیری از بیماری، به تازگی به فایننشال تایمز گفت: «می ترسم آفریقا به قاره کووید تبدیل شود.»

 


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی