شناسه خبر : 76501
تاریخ انتشار : 1400/08/08 16:26
دهمین رزمایش سراسری ارزیابی مولدهای برق اضطراری زیرساخت ها برگزار شد

دهمین رزمایش سراسری ارزیابی مولدهای برق اضطراری زیرساخت ها برگزار شد

دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم با نام مبارک «یا امام رضا(ع)» برگزار گردید.

نورنیوز-گروه سیاسی: دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر و جمعی از مسئولان و مدیران دو نهاد با نام مبارک «یا امام رضا (ع)» برگزار شد.

محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در این مراسم، ضمن تبریک ایام نکوداشت پدافند غیرعامل اظهار داشت: با تعامل خوب صنعت برق و سازمان پدافند غیرعامل کشور که شخص سردار جلالی در این میان نقشی کلیدی را ایفا کرده اند در سالهای اخیر شاهد آمادگی بسیار خوب صنعت برق در زمینه استمرار خدمت رسانی بوده‌ایم.
 

آمادگی 91 درصدی مراکز درمانی از نظر تامین برق توسط مولدهای برق اضطراری

 
وی ادامه داد: مانورهای مستمری که در سال‌های گذشته انجام شده است نشان از آمادگی 81 درصدی مولدهای برق اضطرای در زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم است که امیدواریم با مدیریت و برنامه‌ریزی درست این میزان به 100 درصد برسد. در این میان آمادگی 91 درصدی مراکز درمانی از نظر تامین برق توسط مولدهای برق اضطراری دستاورد بسیار بزرگی است که نشان از تاثیر پیگیری سیاستهای پدافند غیرعامل در صنعت برق دارد.
 
مدیرعامل شرکت توانیر، یکی از نقاط قوت صنعت برق را آمادگی 24 ساعته و سرعت عمل کارکنان این صنعت دانست که پایداری خدمت رسانی را برای کشور به همراه داشته است.

گرما و خشکسالی امسال در 50 سال اخیر بی‌سابقه بود

متولی زاده با اشاره به قطعی‌های برق در تابستان نیز توضیح داد: گرمای تابستان و خشکسالی که امسال شاهد بودیم در طول 50 سال اخیر بی‌سابقه است. ضمن اینکه ما رشد مصرفی را تابستان امسال تجربه کردیم که در تاکنون تجربه نشده بود. ولی با اتخاذ تدابیر لازم، اقداماتی جبرانی انجام شد که به جرات می توان گفت از عهده هیچ کشوری برنمی‌آمد. ضمن اینکه امیدواریم با همکاری سازمان‌هایی از جمله پدافند غیرعامل کشور و همراهی مردم، دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.
 
هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.   بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.  هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت 14 آبان ماه سال جاری در حال برگزاری است.

 

پایداری ملی


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی