شناسه خبر : 76493
تاریخ انتشار : 1400/08/08 13:18
مسائل حوزه انتخابیه یکی از آسیب‌های طرح شفافیت آرای نمایندگان است

مسائل حوزه انتخابیه یکی از آسیب‌های طرح شفافیت آرای نمایندگان است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه نمایندگان را یکی از آفت‌های طرح شفافیت آرا عنوان کرد.

نورنیوز-گروه سیاسی: «مجتبی یوسفی» درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری از شفافیت برخوردار است. مجلس شفافیت را از خود شروع کرده و بقیه نهادهای اداری هم باید به سمت شفاف سازی بروند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در باره محاسن طرح شفافیت آرای نمایندگان، افزود: مردم با پخش جلسات کمیسیون‌های مجلس از میزان فعالیت منتخبانشان آگاهی پیدا می‌کنند و حتی حضور و غیاب نمایندگان هم نشان می‌دهد که نمایندگان تا چه میزان در جلسات حضور فعال دارند.

یوسفی افزود: در طرح شفافیت آرای نمایندگان  احتمال دارد برخی منتفع و یا متضرر شوند  که باید با ظرافت خاصی به این موضوع نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر طرح یا لایحه‌ای که به تصویب می‌رسد گروهی مخالف و موافق دارد. این موضوع نگرانی برخی نمایندگان را به همراه داشته است. در هر صورت در موضوعات کلان به ویژه مسائل امنیتی و اقتصاد و حوزه معیشت مردم ارتباط  دارد طرح شفافیت باید با دقت بیشتری اجرا شود.

یوسفی یادآور شد: همچنین یکی از آفت‌های طرح شفافیت نمایندگان، موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه نمایندگان است که باید در مورد آن بحث بیشتری شود.

ایرنا


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی