شناسه خبر : 76393
تاریخ انتشار : 1400/08/04 11:22
وزیرخارجه پاکستان عازم ایران شد

وزیرخارجه پاکستان عازم ایران شد

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود برای شرکت در دومین نشست همسایگان افغانستان به میزبانی کشورمان و دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه رهسپار تهران شد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: قریشی قرار است فردا چهارشنبه در دومین دور اجلاس کشورهای همسایه افغانستان در تهران شرکت و سخنرانی کند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان لحظاتی پیش اعلام کرد: قریشی در راس یک هیات دیپلماتیک اسلام‌آباد را به مقصد تهران پایتخت ایران ترک کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است ضمن شرکت در نشست همسایگان افغانستان و دیدارهای دوجانبه با مقام‌های کشورهای شرکت کننده، با مقام‌های بلندپایه ایران نیز دیدار و آخرین مواضع و دیدگاه‌های اسلام‌آباد درباره افغانستان و تحکیم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را تشریح کند.

شاه محمود قریشی پیش از ترک اسلام‌آباد درباره اهمیت گردهمایی همسایگان افغانستان در تهران گفت: صلح و ثبات در افغانستان، رفاه اقتصادی و جلوگیری از بحران انسانی در این کشور خواست مشترک همسایگان افغانستان است که منابع یکسان و موثر برای همگان به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: پاکستان برای کمک به بهبود اوضاع افغانستان و پایداری صلح منطقه‌ای از تلاش‌های جامعه جهانی حمایت می‌کند.

بیست و ششم مهرماه امسال «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی از همتای پاکستانی‌اش، برای شرکت در دور دوم نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران دعوت کرد.

اولین دور نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور امسال به میزبانی پاکستان به صورت مجازی و با حضور وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برگزار شد.

 

ایرنا


اخبار مرتبط












نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی