شناسه خبر : 76185
تاریخ انتشار : 1400/07/26 13:31
بازتاب گسترده سفر سرلشکر باقری در رسانه های روسیه

بازتاب گسترده سفر سرلشکر باقری در رسانه های روسیه

سفر سردار سرلشکر محمدباقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مسکو و اهداف دیدارها و مذاکرات وی با طرف های روس در رسانه های روسیه بازتاب داشت و در این گزارش ها خاطرنشان شد که تهران و مسکو در مورد موضوعات دوجانبه و نیز مسائل منطقه ای گفت و گو و رایزنی خواهند کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز دوشنبه در گزارشی با عنوان «رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مسکو درباره خرید تسلیحات و مساله افغانستان گفتگو می کند» به نقل از خبرگزاری ایرنا نوشت: دو طرف ازجمله درباره وضعیت افغانستان و فروش تسلیحات گفت و گو می کنند.

این رسانه روسی نوشت: انتظار می رود ژنرال ایرانی با مقام‌های روسی درخصوص مسائل توسعه همکاری‌ها، همکاری‌های دفاعی و روابط نظامی ایران و روسیه و نیز مسائل مربوط به مبارزه با تروریست ها و مسائل منطقه ای و تحولات بین المللی تبادل نظر کند.

رسانه‌ کامرسانت افزود: به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، وضعیت افغانستان یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات این سفر خواهد بود. دو طرف همچنین درخصوص فروش تسلیحات پس از پایان محدودیت تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل که پس از اکتبر سال 2020 پایان یافته است، گفت و گو می کنند.  

سردار باقری با شایگو و گراسیموف دیدار می کند 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در اخبار امروز و بخش های خبری عصر دیروز خود گفت: سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران برای انجام دیدار رسمی به مسکو آمده است. وی در پایتخت روسیه با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

این رسانه کشور روسیه با اشاره به سخنان سردار باقری در بدو ورود به مسکو در فرودگاه بین المللی ونوکووا افزود: در جریان سفر باقری به روسیه، موضوع فروش تسلیحات و اوضاع افغانستان بررسی می شود. باقری پیش از آن دیدار چهار روزه از پاکستان داشت و با شماری از سیاستمداران و مقامهای نظامی این کشور دیدار کرد و از نتایج این سفر، برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان بود.   

شایگو و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مسکو درباره امضای موافقت نامه خرید تسلیحات مذاکره می کنند

خبرگزاری ریانووستی نیز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه وارد مسکو شد و قرار است با سرگئی شایگو همتای روسی خود درباره آخرین اوضاع افغانستان و نیز خرید تسلیحات روسی پس از پایان محدودیت سازمان ملل گفت و گو کند.

 در این گزارش که با فیلمی از ورود سردار باقری به فرودگاه ونوکووای مسکو و آیین رسمی استقبال وی با شرکت یگان تشریفات ارتش روسیه همراه بود، گفته شد: نیروهای مسلح ایران و روسیه در بسیاری عرصه ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این رسانه روسی افزود: همکاری‌های ایران و روسیه در سالهای اخیر توسعه یافته و هدف اصلی سفر هیات ایرانی به مسکو، علاوه بر موضوعات همکاریهای دوجانبه، رایزنی های مشروح درباره افغانستان است.

به گزارش ریانووستی، سردار باقری خاطرنشان کرد که رویدادهای اخیر افغانستان و تاثیر آن بر کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بررسی می شود.

هیات ایرانی در باره خرید تسلیحات مذاکره می کند

خبرگزاری تاس در گزارشی از سفر سردار باقری به مسکو نوشت: هیاتی ایرانی قصد دارد با طرف روسی درباره خرید تسلیحات از روسیه مذاکره کند.

این رسانه خاطرنشان کرد که وضعیت افغانستان از موضوعاتی خواهد بود که در مذاکرات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با مقامهای روسی مورد بحث و مذاکره قرار می گیرد.  

خبرگزاری تاس به پایان محدودیت فروش تسلیحات به ایران اشاره کرد که ازسوی شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده بود.

دیگر رسانه های روس نیز ورود  سردار باقری به مسکو را پوشش داده اند. 

ایرنا


اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی