شناسه خبر : 76163
تاریخ انتشار : 1400/07/25 15:01
تصمیم دولت برای کولبران سیستان و بلوچستان

تصمیم دولت برای کولبران سیستان و بلوچستان

طبق گفته یک مقام مسئول: کولبران مجاز به ورود 800 قلم کالا هستند.

نورنیوز-گروه اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برابر ضوابط ابلاغی کولبران استان در کنار صادرات کلیه کالاهای مجاز صادراتی، اجازه دارند بیش از 800 قلم کالای تعیین شده وارداتی برای آنها را وارد کند. 

او گفت: هر کوله بر می تواند تا سقف 700 هزار تومان در ماه کالا صادر و وارد کند و این مبلغ برای هر خانوار کولبر به صورت ماهیانه دو میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده که باید از طریق بازارچه‌های مرزی مشخص با بهره بردن از معافیت کامل سود بازرگانی انجام شود.

این معاون استاندار افزود: در بخش صادرات کولبران می‌توانند کالاهای مجاز خود را با معافیت کامل از هرگونه عوارض و حقوق گمرکی تا سقف تعیین شده توسط خود یا وکیل قانونی دارای شرایط در گمرک بازارچه مرزی موقت اظهار و پس از ارزیابی گمرک و اعمال شرایط قانونی کالا را به مقصد کشور مقابل خارج کند.

او همچنین تاکید کرد: در بخش واردات هم قوانینی برای کولبران تعریف شده که بر اساس آن می‌توانند پس از انجام ثبت آماری کالاهای خود در سامانه جامع مرزنشینان آن را به بازارچه مرزی تعیین شده وارد کند و در نهایت پس از ارزیابی کالا توسط گمرک و اعمال شرایط قانونی با بهره بردن از تخفیف کامل سود بازرگانی کالای خود را به صورت ماهیانه و یا بصورت تجمیعی سه ماهه ترخیص کنند.

 


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی