شناسه خبر : 76121
تاریخ انتشار : 1400/07/24 14:20
برای سفر خارجی باید دو هفته زودتر کارت واکسن تهیه کرد

برای سفر خارجی باید دو هفته زودتر کارت واکسن تهیه کرد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: مسافران پروازهای خارجی برای تهیه کارت واکسن دیجیتال دو هفته قبل از زمان مسافرت خود اقدام کنند.

نورنیوز-گروه اجتماعی: «علی شریفی زارچی» سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده است.

در این اطلاعیه آمده است جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

این خبر می افزاید: در صورت اصالت کارت، صفحه‌ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می‌دهد.

این موضوع به تمامی آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های ذیربط منعکس شده است.

در این اطلاعیه آمده است، اطلاع رسانی مناسب به مشتریان این شرکت ها به گونه ای انجام شود که حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب را از طریق فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در همان سامانه salamat.gov.ir) پیگیری شود.

ایرنا


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی