شناسه خبر : 76061
تاریخ انتشار : 1400/07/21 16:05
چینی‌ها در ایران مسکن می‌سازند؟

چینی‌ها در ایران مسکن می‌سازند؟

عضو کمیسیون عمران ضمن بیان جزئیات نحوه محاسبه اقساط وام طرح جهش تولید مسکن از مذاکره با چینی ها برای ساخت مسکن خبر داد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس  در این خصوص گفت: وزارت راه و شهرسازی با چهار تا پنج سازنده بزرگ کار را شروع می‌کند و این سازندگان نیز از انبوه‌سازان و شرکت‌های کوچک‌تر برای ساخت واحدها استفاده خواهند کرد.

رضا رضایی کوچی، دیگر عضو و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

وی افزود: بیش از 500 هزار مهندس ساختمان در کشور داریم و از نظر تامین مصالح هم هیچ مشکلی نداریم؛بنابراین هیچ دلیلی نیست که بخواهیم یک کشور خارجی را بیاوریم تا برای ما مسکن تولید کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛کمااینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحد‌های ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

رضایی کوچی افزود: ما قابلیت این را داریم که برای کشور‌های همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشور‌های همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازار‌ها حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند ؛یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند.

رضایی کوچی افزود: به جد با این کار مخالفیم و معتقدیم که تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور فراهم است.


اخبار مرتبط











نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی