شناسه خبر : 76018
تاریخ انتشار : 1400/07/20 11:53
وزیر جهاد کشاورزی: تشکل‌ها برای حذف واسطه‌ها ورود کنند

وزیر جهاد کشاورزی: تشکل‌ها برای حذف واسطه‌ها ورود کنند

سیدجواد ساداتی نژاد امروز در نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار کرد: اتاق تعاون نماینده غیردولتی بخش تعاون در مجامع داخلی و بین المللی است که نقش مهمی در افزایش سهم بخش تعاون در تولید، اشتغال و توسعه صادرات در حوزه غیرنفتی دارد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از ستون های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز، اتاق تعاون است لذا در وزارت جهاد اعتقاد داریم که اتاق تعاون می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کند و موجب افزایش تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث بازار رسانی و مشکلاتی که در حوزه بازار داریم اتاق تعاون و مجموعه های وابسته به این نهاد می توانند کمک کننده باشند.

ساداتی نژاد گفت: اینکه تا به امروز استفاده مطلوبی از ظرفیت اتاق تعاون نشده را قبول داریم که این موضوع ادله مختلفی دارد اما شاید یکی از دلایلش خود حوزه تعاون باشد که طی سال های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده است. به هر حال در خروجی های اقتصاد کشور هنوز ظرفیت های بخش تعاون هویدا نشده است.

وی افزود: یکی از وظایف اتاق تعاون بخش کشاورزی و دامپروری است یعنی اتاق تعاون بیشترین وابستگی و تعامل را با حوزه کشاورزی و دامپروری دارد زیرا این دو بخش بیشتر می توانند روابط تعاونی را بپذیرند.

ساداتی نژاد افزود: ما اتاق تعاون را از وزارت جهاد کشاورزی می دانیم و حتما این ظرفیت می تواند بخش کشاورزی و دامپروری را متحول کند. چرا که رویکرد جهادی یکی از ستون ها و محورهای اتاق تعاون است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی دلخوری‌ها در واگذار نکردن امور به بخش خصوصی، گفت: هفته پیش از اتحادیه فرآورده‌های لبنی درخواست کردیم که برای حمایت از قشر کم درآمد جامعه برای برخی از کالاهای اساسی درصدی تخفیف در نظر بگیرد وزارتخانه هیچ دستوری مبنی بر میزان درصد برای اتحادیه در نظر نگرفت.

وی تصریح کرد: اتحادیه بدون نظارت و دستور دولت موفق شد در کمتر از یک هفته درخواست ما را عملیاتی کند. این تجربه به ما نشان داد که اعتماد به بخش خصوصی نادرست نیست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حذف واسطه‌ها با دستور امکان پذیر نیست. در حذف واسطه‌ها تشکل‌ها باید ورود کنند چرا که آنها در آغاز و پایان فرآیند تولید حضور دارند.

وی از اتاق تعاون درخواست کرد که برای تامین کالای اساسی و آرامش بازار ظرفیت‌های خود را نشان دهد.

 


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی