شناسه خبر : 75953
تاریخ انتشار : 1400/07/18 10:34
ترانزیت کالا‌های ایرانی به روسیه متوقف نشده است

ترانزیت کالا‌های ایرانی به روسیه متوقف نشده است

رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان هرگونه اخلال و مسدود شدن صادرات و ترانزیت کالا‌های ایران به روسیه را از مسیر جمهوری آذربایجان تکذیب کرد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: جواد مهاجری، رایزن اقتصادی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، با رد اخبار کذب و ادعای مسدود شدن مسیر صادرات کالا و ترانزیت ناوگان حمل‌ونقل ایران به روسیه و گرجستان گفت: در روز‌های اخیر به اقتضای فصلی و با آغاز فصل صادرات محصولات کشاورزی ایران، تعداد کامیون‌های عبوری به سمت آذربایجان در پایانه‌های مرزی آستارا و بیله‌سوار به مقصد آذربایجان، روسیه و دیگر کشور‌های حوزه CIS افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های گمرکات کشور، در 24 ساعت گذشته تنها در پایانه مرزی آستارا بیش از 200 کامیون از گمرکات جمهوری آذربایجان پذیرش شده است، افزود: بررسی‌های میدانی و استعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران از منابع رسمی و پایانه‌های مرزی و گمرکات دو کشور نشان می‌دهد موضوع ادعاشده که آن را به نایب رئیس اتاق مشترک دو کشور منتسب کرده‌اند و در روز‌های اخیر به‌سرعت در حال انتشار است، صحت ندارد.

رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان تأکید کرد: تردد بار و کامیون در پایانه‌های مرزی چهارگانه ایران و آذربایجان به‌صورت روان و 24 ساعته در حال انجام است و هیچ‌گونه تغییر رفتار از مقام‌های مسئول آذربایجان گزارش نشده است.

برخی منابع غیررسمی در فضای مجازی در روز‌های گذشته اخبار کذب و جهت‌داری را از ایجاد اختلال و مسدود کردن عملیات ترانزیت کالا و حمل‌ونقل ناوگان ایرانی به‌وسیله کشور‌های ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان منتشر کرده‌اند که منبع اولیه بیشتر آن‌ها خبرگزاری اسپوتنیک روسیه است.

این در حالی است که بروز اختلافات اخیر میان ایران و جمهوری آذربایجان، فعالان اقتصادی و تجار دو کشور را نگران کرده است.

 


اخبار مرتبط













نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی