شناسه خبر : 75897
تاریخ انتشار : 1400/07/14 14:21
حقوق‌بشر در مسلخ تجاوز کشیشان فرانسوی به کودکان

نورنیوز بررسی کرد؛

حقوق‌بشر در مسلخ تجاوز کشیشان فرانسوی به کودکان

تنوع و گستردگی این فجایع ضدانسانی به ویژه موضوع آزار و اذیت کودکان که معمولا از سوی رسانه‌های جریان اصلی در غرب بایکوت شده یا با ضریب بسیار پائین منتشر می‌شوند، بخشی از فساد رواج یافته در جوامع غربی است که عملا به بحرانی انسانی تبدیل شده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: پس از انتشار تازه‌ترین تحقیقات یک کمیسیون مستقل در فرانسه در خصوص تجاوز هزاران کشیش به کودکان، این فاجعه ابعاد گسترده‌تری یافته و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. 

در همین راستا؛ امروز رهبر کاتولیک‌های جهان به این فاجعه که از آن به عنوان بزرگترین بحران کلیسا در پانصد سال اخیر یاد می‌شود، واکنش نشان داد.

پاپ فرانسیس اعلام کرد: می‌خواهم ناراحتی و رنج خود را برای قربانیانی که این صدمه را متحمل شده‌اند، بیان کنم و سرافکندگی و شرمساریم را به خاطر اینکه کلیسا نتوانست این مساله را در کانون نگرانی‌های خود قرار دهد، نشان دهم. کلیسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تضمین شود شرایط مشابهی تکرار نشود.

کمیسیون مستقل تحقیق در مورد جرایم جنسی مربوط به کودکان در کلیسای کاتولیک در نخستین تحقیق خود از وجود 2 هزار و 900 تا سه هزار و 200 مورد آزار جنسی کودکان در کلیسای فرانسه طی 70 سال اخیر خبر داده است. 

این گزارش قرار است به صورت عمومی در نشست اسقف‌های فرانسه و نشست علمای موسسات و مجامع که درخواست تهیه آن را داشته‌اند، ارائه شود.

رسوایی‌های جنسی کشیش‌‌های کاتولیک در اروپا و آمریکا به ویژه در سال‌های اخیر موجی از انتقادات را علیه واتیکان به راه انداخته و موجب کاهش شدید سرمایه اجتماعی آن نزد پیروان خود شده است.

افشای موارد بسیار زیاد آزار جنسی کودکان در کلیساهای فرانسه نیز علاوه بر نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت واتیکان، زنگ خطر معضلات اجتماعی و اخلاقی را در این کشور که خود یکی از مدعیان حقوق‌بشر در جهان است به صدا در آورده است. 

موضوع آزار کودکان توسط نهادهای دینی و مذهبی در جوامع غربی طی سال‌های اخیر با افشا شدن سندهای تاریخی و گزارش پژوهش‌گران شکل جدی‌تری به خود گرفته و با تکمیل پازل رفتارهای ضدانسانی در غرب، به بحرانی نگران کننده برای شهروندان غربی تبدیل شده است. 

افشای آزار جنسی و سوء استفاده از کودکان توسط کلیسای کاتولیک طی ماه‌های گذشته، افشای آزار کودکان رنگین‌پوست توسط کلیسا در کانادا و پیدا شدن ده‌ها گور دسته‌جمعی آنان و اکنون انتشار گزارش نهایی کمیسیون مستقل تحقیق در مورد جرایم جنسی مربوط به کودکان در کلیسای کاتولیک، قطعات متعدد پازلی است که ادعاهای گوش‌خراش مدعیان حقوق‌بشری غرب را رسوا کرده است. 

فضاحت آزار جنسی کودکان توسط کلیسا در حالی ابعاد وسیعی پیدا کرده که دولت‌های غربی از جمله دولت فرانسه تلاش می‌کنند خود را از این جنایات مبرا دانسته و مسئولیت چنین فجایعی را به گردن مقامات کلیسا بیندازند، حال آنکه ضعف نهادهای نظارتی و امنیتی دولت‌ها در بروز این تخلفات نقش موثر داشته است. 

از سوی دیگر موضوع آزار جنسی کودکان در جوامع غربی نه تنها در کلیسا بلکه در دیگر نهادهای آموزشی و اجتماعی آنها نیز رواج دارد، چنانچه گزارش تحقیق و تفحص از شورای محله لَمبِت در جنوب لندن که چندی پیش منتشر شد، نشان داد که صدها کودک تحت مراقبت در پنج مرکز نگهداری، از دهه ششم قرن بیستم به مدت چندین سال هدف سوءاستفاده جنسی و آزار و اذیت بوده‌اند. 

به بیان دقیق‌تر؛ تنوع و گستردگی این فجایع ضدانسانی به ویژه موضوع آزار و اذیت کودکان که معمولا از سوی رسانه‌های جریان اصلی در غرب بایکوت شده یا با ضریب بسیار پائین منتشر می‌شوند، بخشی از فساد رواج یافته در جوامع غربی است که عملا به بحرانی انسانی تبدیل شده است.

این فجایع در کنار تجاوزهای گسترده نظام سلطه به کشورهای مستقل جهان که منجر به کشته شدن میلیون‌ها انسان طی دهه‌های گذشته شده، بیش از هر چیز بیان‌گر سلطه خوی منفعت‌طلبی و اصالت لذت به عنوان میوه «لیبرال دموکراسی» است که با شعار دروغین آزادی، روح انسانیت و معنویت را به مسلخ برده و پشیزی برای حقوق انسان‌ها قائل نیست.  

این در حالی است که ماشین رسانه‌ای-تبلیغاتی غرب سال‌هاست با نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان توحیدی و غیر تحریف شده به ویژه اسلام، سعی در نشان دادن چهره‌ای خشن و ضدبشری از آنها دارد تا با جلوگیری از گرایش مردم به آن، همچنان در پوشش لیبرال دموکراسی بتواند بر جهان حکومت کند.

 


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی