شناسه خبر : 75847
تاریخ انتشار : 1400/07/11 17:15
افشای چندهزار کودک آزاری در کلیسای کاتولیک

افشای چندهزار کودک آزاری در کلیسای کاتولیک

یک کمیسیون که از سال 2018 موضوع بررسی سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه را مورد بررسی قرار داده است می‌گوید: در هفتاد سال گذشته هزاران کودک آزار در این دستگاه فعالیت می کرده اند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «ژان مارک ساو» از اعضای این کمیسیون گفته است: این گروه بین 2900 تا 3200 کشیش متجاوز یا سایر اعضای کلیسا را ​​شناسایی کرده است و این حداقل برآورد از آمار سوءاستفاده کنندگان جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک است.

این تحقیقات بر اساس بایگانی کلیسا، دادگاه، پلیس و همچنین مصاحبه با شاهدان عینی انجام شده است و توانسته است مدارک خوبی از رخدادهای دردناک هفتاد سال اخیر را بررسی کند.

گزارش 2 هزار و 500 صفحه‌ای این کمیسیون قرار است سه‌شنبه و پس از دو سال و نیم تحقیق در بایگانی کلیسا، سوابق دادگاه‌ها و پرونده‌های پلیس منتشر شود.

گفته می‌شود 22 کارشناس حقوقی، پزشک، مورخ، جامعه‌شناس و متخصص الهیات در این گروه عضویت دارند. این کمیسیون از سوی کنفرانس اسقف‌های کلیسای کاتولیک فرانسه تشکیل شده است.

گزارش کمیسیون مستقل مربوط به آزارهای جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه روز سه‌شنبه گزارش نهایی خود را بعد از دو سال و نیم منتشر خواهد کرد. این گزارش 2500 صفحه‌ای پرده از ارکان و اعضای کلیسا که روند آزار کودکان و یا مخفی‌کاری در مورد متجاوزان را تسهیل می‌کردند، برخواهد داشت.

سال گذشته نیز گزارشی مفصلی از آزار جنسی 314  کودک توسط کشیش‌ها و کارکنان کلیسای کاتولیک کلن آلمان در 800 صفحه منتشر شد. این گزارش به آزار کودکان توسط کلیسا در بین سال‌های 1975 تا 2018 اختصاص یافته بود. این گزارش همچنین نشان می دهد تنها در آلمان بیش از 3600 کودک توسط مردان کلیسا پس از جنگ دوم جهانی تا امروز، مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

در سال‌های گذشته و پس از افشای پنهان کاری کلیسا برای تبرعه کودک‌آزاران پاپ طی حکمی اعلام کرد هر کشیش یا اسقفی که تجاوز جنسی را در کلیسا مخفی کند، مجازات خواهد شد.

کلیسای کاتولیک در بسیاری از نقاط دنیا از جمله آمریکا، شیلی، استرالیا و آفریقای جنوبی با پرونده‎‌های قدیمی از آزار جنسی کودکان و زنان مواجه است.

در سال‌های اخیر کشف گورهای دسته جمعی استرالیا، افشای فساد اخلاقی کلیساها و همچنین بحران‌های فلسفی در بنیادهای فکری کلیسای کاتولیک مشروعیت دینی این نهاد را بیش از پیش به چالش کشیده است.


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی