شناسه خبر : 75837
تاریخ انتشار : 1400/07/11 13:07
رسوایی تعرض جنسی در لیگ فوتبال زنان آمریکا

رسوایی تعرض جنسی در لیگ فوتبال زنان آمریکا

پس از افزایش اتهام‌های جنسی به یکی از مربیان لیگ فوتبال زنان و اخراج دو مربی دیگر از باشگاه‌ها، مسئول این لیگ کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: موضوع تعرض جنسی در میان دست‌اندرکاران و بازیکنان فوتبال زنان آمریکا از ماه‌ها پیش موردتوجه افکارعمومی این کشور قرار گرفت. علنی شدن این موضوع و بازتاب آن در رسانه‌ها منجر به سیلی از اخراج و استعفا در لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان این کشور شده است.

حالا پس از هفته‌ها کش و قوس و پس از افزایش اتهام‌های جنسی به یکی از مربیان لیگ فوتبال زنان، مسئول این لیگ، لیزا بیرد کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

حساب توییتری لیگ فوتبال زنان آمریکا شنبه دوم اکتبر و در یک پیام رسمی کوتاه اعلام کرد که با درخواست کناره‌گیری لیزا بیرد موافقت شده است. این پیام بدون توضیح به طور مشخص با رسوایی اخلاقی لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان ارتباط دارد.

کناره‌گیری این مسئول لیگ زنان آمریکا پس از آن رخ داد که مسئولان تیم زنان کارولینای شمالی مربی این تیم، پائول رایلی را اخراج کردند. دلیل اخراج این مربی انگلیسی اتهام‌های بسیار جدی در مورد تعرض و سوءاستفاده جنسی عنوان شده است.

هرچند او تمام اتهامات را بی‌اساس خوانده اما گفته می‌شود این مربی به دلیل تعرض به دو بازیکن تیمش از مربیگری تیم کنار گذاشته شده است.

تبعات این رسوایی در تیم‌های ورزشی محدود نمانده و بازی‌های لیگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است. تمام برنامه‌ها و بازی‌های این لیگ برای دست‌کم یک هفته لغو شده است. لیزا بیرد روز جمعه پیش از استعفا گفته بود این هفته و بخش بزرگی از این فصل برای بسیاری از بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران زجرآور بوده و به همین دلیل تصمیم گرفته شد بازی‌ها یک هفته متوقف شوند تا همه فرصت فکرکردن داشته باشند.

خبر برکناری مربی انگلیسی چند روز پس از آن منتشر شد که دو مربی دیگر لیگ زنان برکنار شده بودند. علت این برکناری‌ها هنوز اعلام نشده اما اتحادیه بازیکنان لیگ زنان از "سوءاستفاده جنسی سیستماتیک" در این لیگ انتقاد کرده است که نشان می‌دهد اخراج این دو با جنجال‌های اخیر بی‌ارتباط نیست.

رسوایی‌های جنسی مرتبط با فضاهای عمومی، اجتماعی و ورزشی از سال 2017 بیش‌ازپیش موردتوجه افکارعمومی قرار گرفته است. از آن زمان تا کنون پرونده‌های متعددی از فساد و تعرض جنسی به زنان و کودکان نزد افکارعمومی افشا شده است.


اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی