شناسه خبر : 75732
تاریخ انتشار : 1400/07/04 15:19
چین در تقابل با رمز ارزها

چین در تقابل با رمز ارزها

جدی‌ترین تلاش برای تقابل با معاملات ارزهای دیجیتال توسط دولت چین اجرایی شد. مقایسه نسخ قبلی قوانین محدودکننده‌ بانک خلق چین با نسخه‌‌ فعلی، نشان می‌دهد که این نسخه جدی‌ترین محدودیت‌ها را برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت.

نورنیوز-گروه اقتصادی: طی اعلامیه‌ای که در روز جمعه منتشر شد، بانک‌ها و سایر موسسات مالی از ارائه هرگونه خدمات در راستای تسهیل تجارت ارزهای دیجیتال منع شدند. این حتی شامل ارتباط داخلی با صرافی‌ها و فعالان این حوزه در خارج از چین نیز می‌شود. در پی رسیدن این خبر در روز جمعه ارزهای دیجیتال نزولی شدند و بیت‌کوین ناحیه حمایتی 40 هزار دلاری را لمس کرد و برگشت. اما در روز شنبه توانست با رشدی تقریبا 3 درصدی به کانال 42 هزار دلاری بازگردد.

  پیگرد هرگونه ارتباط با ارزهای دیجیتال در چین

اوضاع معاملات رمزنگاری در چین بدتر می‌شود. مقایسه ممنوعیت‌های قبلی معاملات رمزارزها و نسخه جدید این محدودیت‌ها که در روز جمعه اعلام شد، نشان می‌دهد که آخرین نسخه محدودیت‌ها، جدی‌ترین و سخت‌ترین آنها خواهد بود. بانک خلق چین (PBoC) اقدامات سختگیرانه‌تری را در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال اعلام کرد که برای اولین بار، معاملات مربوط به رمزارزها از جمله خدمات ارائه شده توسط صرافی‌های ارز دیجیتال خارج از چین را غیرقانونی اعلام می‌کند. اعلامیه روز جمعه بانک خلق چین، بانک‌ها و سایر موسسات مالی را از ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال، از جمله تبادلات پول فیات به رمزارزها، یا تبدیل یک رمزارز به رمزارزی دیگر، منع می‌کند. هر کسی که به نحوی در تسهیل این تجارت نقش داشته باشد، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد؛ حتی افرادی که در داخل چین زندگی می‌کنند و برای صرافی‌های ارز دیجیتال خارج از کشور که به چین خدمات ارائه می‌دهند، کار می‌کنند. افرادی که در زمینه پشتیبانی فنی، استراتژی بازاریابی و پرداخت و تسویه‌حساب کار می‌کنند نیز به دلیل مشارکت آگاهانه در تجارت ارزهای دیجیتال، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در این نسخه محدودیت‌گذاری در چین، ۱۰ نهاد مالی مشارکت داشتند. که نشانه بارز جدی بودن آخرین ممنوعیت است. موارد قبلی تنها توسط هفت آژانس امضا شد. بیل بیشاپ، نویسنده خبرنامه سینوسیسم، گفت:‌ این ممنوعیت به وضوح نشان می‌دهد که تلاشی چند سازمانی است. ‌

اداره فضای مجازی چین (CAC)، دادگاه عالی مردم (SPC)، دادستان عالی مردم (SPP) و دفتر امنیت عمومی (PSB) در حال حاضر در آخرین سرکوب دست دارند. بیشاپ در مصاحبه با کوین‌دسک گفت که مشارکت نهادهای مجری قانون و نه نهادهای مدنی، به این معنی است که صنعت ارزهای دیجیتال در چین اکنون شکل «جرم مالی» به خود گرفته است. به طور کلی، دادگاه عالی مردم، دادستان عالی مردم و دفتر امنیت عمومی، سه بخش اصلی سیستم قضایی چین هستند. این نشان می‌دهد که این بار چین واقعا به دنبال این صنعت افتاده است. این در حالی است که دولت چین قبلا نیز در سال‌های 2013 و 2017 محدودیت‌هایی برای معاملات و عرضه اولیه توکن‌های جدید وضع کرده بود.

  اثر محدودیت چینی در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در روند نزولی اخیر خود بخشی از ارزش خود را از دست داده‌اند. بیت‌کوین که همواره در صدر اخبار ارزهای دیجیتال قرار دارد، تا قبل از خبر محدودیت‌گذاری چین در مرز 42 هزار دلار قرار داشت. اما با رسیدن این خبر طی مدت کوتاهی تا مرز حمایتی مهم 40 هزار دلاری حرکت کرد. اما نهنگ‌های بازار در روز جمعه و شنبه مانع افت بیشتر این ارز دیجیتال به زیر مرز 40 هزار دلار شدند. اما برخی از تحلیل‌گران فنی معتقدند که این پایان روند نزولی در بازار نخواهد بود. شاخص خالص جریان سرمایه از صرافی‌ها در روز شنبه نشان می‌دهد که در چند روز اخیر، جریان سرمایه به سمت صرافی‌ها مثبت شده است که این نشان‌دهنده سودگیری برخی معامله‌گران کوتاه‌مدت در بازار است. به طور کلی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار افتی دیگر را تجربه خواهد کرد که این بار بیت‌کوین به مصاف حمایت 39 هزار دلار خواهد رفت.

 

دنیای اقتصاد


اخبار مرتبط














نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی