شناسه خبر : 75676
تاریخ انتشار : 1400/07/02 15:33
غرامت پرداخت شده انگلیسی‌ها برای یک افغانستانی، کمتر از یک حیوان

غرامت پرداخت شده انگلیسی‌ها برای یک افغانستانی، کمتر از یک حیوان

میزان غرامت پرداختی بابت کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات نظامی نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان برای اولین بار اعلام شده است.

نورنیوز-گروه بین الملل: بر اساس اطلاعاتی که از سوی موسسه خیریه "اقدام حول خشونت مسلحانه" (اِی او اِی وی) جمع آوری شده، غرامتی که به گفته وزارت دفاع انگلیس بر اساس اصول حقوقی محاسبه شده در برخی موارد برای هر فرد کمتر از 104 پوند و 17 پنس بوده است.

این مبلغ که برای جان یک انسان پرداخت شده کمتر از غرامتی است که دیگران برای مرگ حیوانات خود گرفته اند.

وزارت دفاع بریتانیا در فاصله سال های 2006 تا 2014 برای مرگ 289 غیرنظامی غرامت پرداخته تا از انتقادات علیه خود جلوگیری کند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام نکرده که بر اساس کدام اصول حقوقی ارزش جان یک انسان کمتر از حیوانات تعیین شده است!

در مقایسه وزارت دفاع انگلیس در مناطق خارج از افغانستان برای گم شدن یک تلفن همراه، 110 پوند، برای مرگ شش الاغ "بعد از ورود اتفاقی آنها به میدان تیر" 662 پوند و برای خسارات وارده به یک ملک توسط یک وسیله نقلیه زرهی 240 پوند پرداخت کرده‌است. رقم‌هایی که نشان می‌دهد دولت انگلیس چه نگاهی به شهروندان افغانستانی دارد.

داده هایی که توسط "موسسه آی او ای وی" ارائه شده یک رسوایی تازه برای نظام سیاسی انگلیس است.

این موسسه همچنین یافته است که جوانترین قربانی اقدامات نظامی انگلیس در افغانستان، یک پسربچه سه ساله بوده که در جریان عملیات مین روبی در اثر شوک کشته شده است.

با این حال هنوز جزییات زیادی از ابعاد جنایات انگلیس در افغانستان ارائه نشده و داده های فوق صرفا بخش کوچکی از نتایج حضور طولانی نظامیان انگلیس در افغانستان است.


اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی