شناسه خبر : 75625
تاریخ انتشار : 1400/06/30 23:09
‍ خروج 8 هزار میلیارد تومان از ایران توسط یک شرکت کلاهبردارِ هرمی/نقش سینا ولی‌الله در این کلاهبرداری چیست؟

‍ خروج 8 هزار میلیارد تومان از ایران توسط یک شرکت کلاهبردارِ هرمی/نقش سینا ولی‌الله در این کلاهبرداری چیست؟

مدتی است نام شرکتی کلاهبردار و جعلی به نام «یونیک فایننس» از افراد مختلف شنیده می‌شود.

نورنیوز-گروه اقتصادی: نحوه‌ فعالیت به این صورت است که شما ازطریق یک دوست یا آشنا به جلسه‌ای کاری و مهم دعوت می‌شوید و زمانی که به محل قرار که عمدتا لابی هتل‌ها و کافی‌شاپ‌ها است می‌رسید، پس از کمی انتظار شخصی با ظاهر آراسته و احتمالا البسه برند می‌بینید که دورقاب‌چین‌هایش او را دکتری، استادی یا یک چنین لقبی صدا می‌کنند. «یونیک فایننس» ادعا می‌کند که یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر در بازارهای مالی بزرگ دنیا ازجمله نزدک، فارکس، وال‌استریت و... است که رباتی را طراحی کرده که با خرید و فروش سهام، سود قطعی ماهیانه 4 تا 6 درصد به شما می‌دهد و به هیچ عنوان ضرر نمی‌کند!

شما باید ابتدا حداقل مبلغ 1000 دلار ناقابل را به شرکت پرداخت کنید تا مجوز ثبت‌نام برای شما صادر شود.

این شرکت که به‌تازگی توسط افرادی مانند سینا ولی‌الله مجری معروف شبکه‌های ماهواره‌ای به‌عنوان شرکتی معتبر تبلیغ می‌شود، اما اگر عکس هوایی این شرکت در سوئیس را ببینید، تقریبا با یک مغازه چندمتری طرف هستید. 

محاسبات ما  از نحوه عضوگیری و تعداد افراد فعال نشان می‌دهد در مدت کوتاه فعالیت این شرکت در ایران، حداقل 8 هزار ملیارد تومان سرمایه (رقمی برابر با فروش نفت در سال 98) از کشور خارج شده است.

هرچند نام یونیک فایننس در لیست اخطار وب‌سایت finma که یک نهاد نظارتی مالی بر شرکت‌ها در سوئیس است قرار دارد، اما این موضوع نتوانسته فعالیت این شرکت در ایران را محدود کند؛ چراکه صرفا یک هشدار است و اگر قرار است برخوردی صورت گیرد، راه‌حل آن در داخل مرز‌های کشور است.

 

فرهیختگان


اخبار مرتبط













نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی