شناسه خبر : 75465
تاریخ انتشار : 1400/06/24 13:03
ترامپ برای ماندن در قدرت قصد حمله به ایران و چین را داشت

ترامپ برای ماندن در قدرت قصد حمله به ایران و چین را داشت

یک نویسنده آمریکایی مدعی شد در روزهای پایانی دولت ترامپ رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده مانع از جنگ علیه چین و ایران شده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: باب وودوارد، روزنامه‌نگار و نویسنده شناخته شده آمریکایی در کتاب جدید خود نوشته شده است، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برای جلوگیری از جنگ با چین دست مجبور به اقداماتی شده بود تا از این درگیری احتمالی جلوگیری کند.

باب وودوارد نوشته است ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل ارتش ایالات متحده به فرماندهان نظامی دستور داده بود تا از دستورات احتمالی دونالد ترامپ برای کاربرد تسلیحات هسته‌ای اطاعت سرپیچی کنند.

کتاب جدید آقای وودوارد که با همکاری رابرت کاستا، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست نوشته شده است، «خطر» نام دارد. این کتاب قرار است از هفته دیگر در بازار آمریکا توزیع شود. وودوارد پیش‌ازاین نیز کتابی با عنوان «ترس: ترامپ در کاخ سفید در 11 سپتامبر 2020» منتشر کرد که نگاهی ترسناک به کاخ سفید ترامپ داشت، به گفته منتقدین تأثیر عمیقی بر رویگردانی افکارعمومی از دونالد ترامپ داشت.

به نوشته کتاب خطر، ژنرال میلی نگران بود که در پی شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، او برای باقی‌ماندن در قدرت علیه چین یا ایران اقدام نظامی کند تا بتواند با ایجاد موقعیت بحرانی فرایند تغییر دولت را به تعویق بیندازد.

به نوشته این کتاب، ژنرال میلی همچنین دو بار با همتای چینی خود تماس گرفته بود تا به او درباره عدم اقدام نظامی واشنگتن علیه پکن اطمینان دهد. به گفته این کتاب ژنرال میلی حتی یک مانور نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام را لغو کرد تا نگرانی چینی‌ها از صحبت‌های ضد چینی ترامپ بیشتر نشود.

صحت این ادعا می‌تواند فرایند سیاست‌گذاری و نقش شخص رئیس‌جمهور در تغییر سرنوشت کشورها را مورد تردیدهای جدی قرار دهد. این رسوایی جدید برای ساختار سیاسی آمریکا این پیام را به همراه خواهد داشت که چگونه یک فرد نظامی برای ماندن در قدرت دست به اقدام نظامی علیه دیگر دولت‌ها خواهد زد.

نویسنده این کتاب پیش این نیز در رسانه‌های آمریکا خبرساز شده بود. او و کارل برنستین دو خبرنگار واشینگتن پست نقش اصلی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا داشتند. این گزارش با نام تمام مردان رئیس‌جمهور منتشر شد.

 


اخبار مرتبط













نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی