شناسه خبر : 75313
تاریخ انتشار : 1400/06/17 17:23
درخواست کمک سازمان ملل برای جلوگیری فاجعه انسانی در افغانستان

درخواست کمک سازمان ملل برای جلوگیری فاجعه انسانی در افغانستان

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از احتمال وقوع فاجعه انسانی و کمبود مواد غذایی در افغانستان خواستار کمک فوری 15 میلیون دلاری برای این کشور شد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد که برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان به کمک‌های جهانی نیاز است.

«ینس لارکی» سخنگوی دفتر اوچا اظهار داشت که برای رسیدگی به نیازهای غذایی مردم در افغانستان، سازمان ملل قصد دارد که نشست بین‌المللی را در سوئیس برگزار کند.

وی افزود که خدمات اساسی و مواد غذایی همچنان کمک‌ها برای نیازهای اولیه در حال تمام شدن است بنابراین باید کمک‌های بین‌المللی برای افغانستان جلب شود.

سخنگوی دفتر اوچا اظهار داشت که قصد دارند کمک‌های فوری از جمله مواد غذایی و نیازمندی‌های اولیه را برای نزدیک به 11 میلیون نفر در افغانستان فراهم کنند.

لارکی افزود که با تدارک کمک‌ها، زمینه درمان موقت حدود سه و نیم میلیون افغان شامل کودکان و زنان فراهم خواهد شد که با سوءتغذیه روبرو هستند.

از سوی دیگر »راین پاولسن» رئیس نهاد کمک‌های اضطراری سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان مل (فائو) گفت که از هر سه شهروند افغانستان، یکی از آن‌ها با عدم مصونیت مواد غذایی روبرو است.

وی افزود: برای کمک به نیازمندان مواد غذایی در افغانستان 15 میلیون دلار نیاز شدید وجود دارد.

 


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی